W NUMERZE

Kolekcja Aera – Ströher
NOWE PŁYTKI
2. Kolekcja Ricoletta / Ricoletto–Grupa Paradyż
3. Kolekcja Querida / Querido–Grupa Paradyż
4. Kolekcja Lazzaro – Opoczno
6. Kolekcja Alba–Cersanit
Gwarancja jakości Ceramstic+Rotberg
Ceramstic
KONKURS PERŁY CERAMIKI UE 2011 NOMINACJE
11. III edycja konkursu Perły Ceramiki UE 2011 rozstrzygnięta
RYNEK PŁYTEK
22. Włoski przemysł płytek ceramicznych
25. Rosyjski rynek płytek ceramicznych
27. Płytki i zaprawy – styczeń –wrzesień 2011 r.
28. Jak zostać franczyzobiorcą
UKŁADANIE PŁYTEK
30. Płytki w gastronomii
32. Klinkier we wnętrzach
TECHNOLOGIE
34. Płytki pocienione
Sopro-reklama
PORADY
36. Lustra w łazience i nie tylko
REALIZACJE
40. Renowacja posadzki
42. Mała i kolorowa
43. Formy i kolory w łazience

METAMORFOZY
44. Hotel Junior w Spale
TARGI
45. Cersaie 2011
48. Ceramika Paradyż ambasadorem polskiej kultury i gospodarki na Cersaie 2011
Kreisel-reklama
Sigma-not
Kolekcja płytek Ricoletta Ricoletto
Płytki
bazowe w formacie 29,5 x 59,5 cm utrzymane są w ponadczasowej kolorystyce
Bianco i Nero o błyszczącym szkliwie z subtelnym nadrukiem odbijającym światło.
Kolekcję uzupełniają bogate, pełne barokowego przepychu inserta z wyrazistym
motywem kwiatowym. Kolekcja uzupełniona jest również o szeroki wybór
uniwersalnych dekoracji szklanych: orientalizujące inserta oraz listwy szklane z
motywami roślinnymi, wypalane na głębokiej strukturze oraz mozaiki szklane.
Wszystkie dekoracje szklane dostępne są w dwóch wyrazistych
kolorystykach – zgaszonego złota i nasyconego karmazynu.
Kolekcja płytek Querida Querido
Kobieca, delikatna
kolekcja, o nieco rustykalnym charakterze płytki bazowej w formacie 30 x 60 cm
oraz odważnych, malarsko potraktowanych insertach drukowanych. Wszystkie wzory
wykonano z wykorzystaniem technologii druku cyfrowego DURST. Klient może
również wybrać dekoracje z elementami szklanymi i całkowicie szklane w modnych
odcieniach fioletu – lilac i wrzos.W składzie kolekcji są też płytki podłogowe
Querido Bianco w formacie 33,3 x 33,3 cm. Wszystkie elementy świetnie się
uzupełniają, tworząc idealne wykończenie wnętrz – od minimalistycznych po
odważne i awangardowe.
Kolekcja
płytek Lazzaro
Gres
szkliwiony wysokiej jakości, inspirowany naturalnym kamieniem, który można
stosować zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pomieszczeń. Występuje w
kolorystyce Black i White. Elementy współtworzące kolekcję to listwy i narożniki
w stylu nowoczesnym oraz klasycznym. Rektyfikowane krawędzie oraz powierzchnia
lappato sprawiają, że płytki prezentują się niezwykle efektownie na dużych
powierzchniach, na przykład w różnego rodzaju wnętrzach publicznych.
www.opoczno.eu
Kolekcja
płytek Alba
Kolekcja
płytek ceramicznych w formacie 25 x 35 cm i nowoczesnej kolorystyce. Cztery
kolory – biały, szary, czarny i czerwony, idealnie pasują do każdej łazienki.
Propozycją uzupełnienia gładkich powierzchni płytek są dwa rodzaje dekoracji –
jedna z graficznym motywem kwiatowym w odcieniach bieli i szarości, druga z
wzorem geometrycznym oraz z listwą o metalicznej barwie. Dopełnieniem kolekcji
są płytki podłogowe w kolorach bianco oraz grys.
Zapraszamy
na stronę www.cersanit.com.pl


Nobilitacja,
uznanie dla pracy wielu ludzi z firm produkujących płytki ceramiczne to nagrody
i wyróżnienia za interesujące wzornictwo, doskonałą jakość i nowatorstwo
technologiczne oraz przekraczanie barier standardów estetycznych. Bez wątpienia
konkurs PERŁY CERAMIKI UE 2011 jest prestiżową weryfikacją oferty rynkowej, ułatwiającą
nominowanym i nagrodzonym kolekcjom zaistnienie w masie ogólnodostępnych
produktów. Oznakowanie tych kolekcji w salonach sprzedaży specjalnymi nalepkami
ułatwia dokonanie właściwych wyborów. Nalepki na zwycięskich kolekcjach
oznaczają, że zyskały one uznanie wśród architektów i projektantów wnętrz. Takie
kolekcje stwarzają możliwość uzyskania interesujących rozwiązań aranżacyjnych
oraz są gwarancją bardzo dobrej jakości.
Czytaj więcej...
Tegoroczne hasło przewodnie 5. edycji
festiwalu - „Zmiana” - miało podkreślać zmiany zachodzące w otaczającym nas świecie,
a zatem i w myśleniu o projektowaniu. Wizja Ceramiki Paradyż, dla której ważne
jest piękno, funkcjonalność i wysoka jakość wykonania, doskonale wpisuje się w
ten motyw – firma wciąż się zmienia, ewoluuje wraz z rosnącymi potrzebami swoich
konsumentów. Mówiąc o zmianie stawia wciąż odważne kroki na drodze najlepszego wzornictwa
i designu. Stoisko Ceramiki Paradyż w trakcie Łódź Design Festival 2011 nawiązywało
do przewodniego hasła imprezy. Można było obejrzeć na nim ekspozycje 3. łazienek
zaaranżowanych z jednej kolekcji płytek ceramicznych, które zaprezentowały
jakie zmiany zachodzą w tym pomieszczeniu wraz z dorastaniem użytkownika. Przekaz
był podzielony na 3 grupy wiekowe – dzieci, młodzież, dorosłych. Dodatkowo
zaprezentowane zostały wielkoformatowe plansze do układania obrazów z mozaik, które
cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród odwiedzających. Nawiązywały one do
tematyki „ECO” widocznej w produktach pokazywanych na festiwalu. Pozytywnym odbiorem
cieszyły się także rzeźby ceramiczne wykonane przez artystów z łódzkiej
Akademii Sztuk Pięknych, w szczególności sowa, symbol tegorocznej edycji.
Warsztaty projektowe „Paradyżowa Kraina”, konkurs „make me” oraz inaugurowanie konkursu
„Piękna Płytka 2” to przedsięwzięcia inspirowane i organizowane przez Ceramikę
Paradyż.
Tegoroczny festiwal był sukcesem nie tylko
organizacyjnym, ale i pod względem ilości uczestników i wizytujących - przyciągnął
jak zawsze tysiące ludzi spragnionych światowego designu. Blisko 44 tys. gości
odwiedziło festiwal w ciągu prawie dwóch tygodni jego trwania, z czego, aż
przeszło 12 tys. przybyło w ciągu głównego weekendu. Odwiedzający mieli okazję
podziwiać 60 wystaw rozstawionych na 10 tys. m2. W festiwalu wzięło udział 420 artystów
z całego świata, co pokazuje, że jest on wydarzeniem w pełni międzynarodowym. Sukcesem
okazały się również zorganizowane po raz pierwszy rożne warsztaty dla dzieci. Informacja
dla wszystkich, którzy nie zdążyli odwiedzić festiwalu. Zdjęcia z imprezy dostępne
są na profilu Ceramiki Paradyż, na Facebooku, a materiały filmowe na kanale firmy
na YouTube.
Firma
Sopro Polska otrzymała kolejną nagrodę! Tym razem statuetkę przyznaną przez
Polski Klub Infrastruktury Sportowej za szczególne osiągnięcia w dziedzinie
budownictwa sportowego i rekreacyjnego. Nagroda została wręczona podczas XII
Gali finałowej „Budowniczy Polskiego Sportu”, która odbyła się 15 listopada br.
w Warszawie. „Budowniczy Polskiego Sportu” jest częścią programu „Budujemy
Sportową Polskę”, do którego przystąpiło już ponad 750 polskich samorządów. Nagroda
BUDOWNICZY POLSKIEGO SPORTU jest przyznawana firmom, których działalność
znacząco przyczynia się do rozwoju nowoczesnej infrastruktury sportowej i
rekreacyjnej w Polsce. Wyróżnienie jest potwierdzeniem obranej przez Sopro
Polska strategii i świadczy o szczególnej pozycji na rynku budowlanym.
18 października 2011 r.
zmarł
prof. dr hab. inż. Jan Marian
Kaczmarek
Profesor
Jan Kaczmarek większość życia poświęcił pracy naukowej oraz działalności społecznej
i państwowej. Wszczepionym w młodości ideałom patriotyzmu był wierny przez całe
życie. Powoływanie na wysokie i najwyższe stanowiska traktował zawsze jako służbę
krajowi. Potwierdza to
całe życie Profesora. Był nestorem technologii mechanicznej w Polsce, wybitną
postacią polskiej nauki, techniki oraz ruchu inżynierskiego. Jako pilot
wojskowy brał udział w kampanii wrześniowej w 1939 r. Był też żołnierzem AK.
W
latach 1965 – 1968 pełnił funkcję Prorektora, a następnie Rektora Politechniki
Krakowskiej. W latach 1969 – 1974 był Przewodniczącym Państwowego Komitetu
Nauki i Techniki, a także Ministrem Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, w
latach 1972 – 1976 Przewodniczącym Rady Głównej NOT; 1984 – 1990 Prezesem, a od
2010 r. Honorowym Prezesem Naczelnej Organizacji Technicznej. Był także członkiem
rzeczywistym Polskiej Akademii Nauk, przez 9 lat sekretarzem PAN, członkiem
Polskiej Akademii Umiejętności PAU, członkiem zagranicznych akademii: Belgii –
Royal Academy of Science; Bułgarii – Academy of Science; Francji – CIRP; USA –
National Academy of Engineering. Wielki Oficer Legii Honorowej i Komandor Palm
Akademickich we Francji. Został polskim i zagranicznym doktorem honoris causa
multi. Był autorem 200 publikacji naukowych, 14 książek i podręczników, 11
patentów. Wybitny uczony i wielki humanista, propagator zjednoczonej Europy.
Miał swój osobisty wkład w nawiązywanie współpracy naukowej i kulturalnej z
Francją.
Za
swoją działalność został uhonorowany wieloma odznaczeniami: Krzyżem
Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu
Odrodzenia Polski. Był posiadaczem najwyższego odznaczenia NOT – Złoty Inżynier
nr 1 i Medalu im. M. Kopernika.
W
listopadzie br. firma Sopro Polska wprowadziła na rynek nowy produkt - Sopro FF
450 extra. Jest to udoskonalona elastyczna, cementowa cienkowarstwowa zaprawa klejąca.
Przeznaczona jest do układania na ścianach i podłogach płytek, (także
wielkoformatowych do 60 x 60 cm) ceramicznych, klinkierowych, gresowych oraz z
niewrażliwych na przebarwienia kamieni naturalnych. Sopro FF 450 extra można
stosować do wykonywania okładzin w pomieszczeniach mieszkalnych, usługowych i
przemysłowych, a także w miejscach wilgotnych i mokrych, na basenach, w salach
operacyjnych, w miejscach poddawanym dużemu obciążeniu (np. ciągi
komunikacyjne). Jest świetnym materiałem do układania płytek na tarasach oraz
balkonach i na elewacjach. Zaprawa ta może być też wykorzystywana podczas remontów
do mocowania płytek na starych okładzinach metodą „ płytka na płytkę”.Główne
cechy charakteryzujące Sopro FF 450 extra to: bardzo dobre parametry techniczne
(zaprawa spełnia wymagania C2 TE S1 zgodnie z PN-EN 12004); odkształcalność S1
(ugięcie ≥2,5 mm) charakteryzuje kleje odkształcalne, które
pracują razem z podłożem i okładziną ceramiczną lub kamienną umożliwiającą naturalny
ruch okładziny i/lub podłoża (przenosząc powstałe między nimi naprężenia
znacznie lepiej niż kleje nieodkształcalne i dzięki temu zapewniają silne i
trwałe połączenie okładziny z podłożem). Mają dobre parametry robocze, w tym długi
czas otwartego schnięcia oraz wysoką stabilność dzięki wzmocnieniu włóknami, a
także bardzo dużą wydajność (zużycie ok. 1,1 kg/m2 na 1 mm grubości warstwy).
Fantazja
włoskich projektantów płytek od wielu lat uwodzi klientów na całym świecie. Nawet
szalejący kryzys ekonomiczny nie osłabił apetytu miłośników pięknych i
funkcjonalnych wnętrz na włoskie wzornictwo i jakość wykonania. Nadal na światowym
rynku płytek ceramicznych włoskie fabryki mają czołową pozycję. Na ten sukces
składa się wiele czynników. Przyjrzyjmy się historii jednego z największych na świecie
regionów produkcji płytek, jakim jest Sassuolo. Model marketingowy włoskiego przemysłu
płytek ceramicznych ma swą genezę w przemyślanej koncentracji wytwórców w określonych
strefach geograficznych. Większość włoskich fabryk (ok. 180) mieści się w
promieniu do 100 km (w regionie Emilia – Romagna i jego prowincjach Sassuolo –
Scandiano – Castellarano – Spilamberto). Inne prowincje to np. Imola i Faenza. Dlaczego
właśnie w tych miejscach zlokalizowano fabryki płytek?
Artykuł w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!
Czytaj więcej...
W Rosji w pierwszej połowie 2011 r. produkcja płytek ceramicznych wzrosła o 21% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosła 67,8 mln m2 (wg danych Głównego Urzędu Statystycznego Federacji Rosyjskiej), co wartościowo ocenia się na 1-1,5 mld USD. Wielkość produkcji ściennych szkliwionych płytek ceramicznych wzrosła o 13%, podłogowych o 19,7%, a elewacyjnych aż o 47%. Biorąc pod uwagę fakt, że w strukturze geograficznej produkcji, północno- zachodnie regiony Rosji (część europejska) to od 15 do 17% całego rosyjskiego rynku płytek ceramicznych, czyli ok. 11,5 mln m2 wartości 255 mln USD, głównym asortymentem, jaki można znaleźć w moskiewskich hurtowniach budowlanych, są płytki ceramiczne rodzimej produkcji, zaliczane do najniższej półki cenowej. Pozostałe segmenty, jak dowodzą prowadzone badania marketingowe, zdominowane są przez importowane wyroby klasy elite i Premium głównie z Czech, Włoch, Hiszpanii i Chin oraz klasy średniej z Białorusi, Polski, Słowacji i Słowenii.
Artykuł w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!
Ze
wstępnych danych GUS, wynikających z badań produkcji płytek ceramicznych i płyt
chodnikowych oraz zapraw murarskich wyprodukowanych w 2011 r. przez duże
przedsiębiorstwa przemysłowe (o liczbie pracujących 50 i więcej osób) wynika, że
producenci tych wyrobów utrzymują dobrą pozycję na rynku materiałów budowlanych.
Czytaj więcej...
Iza
Sas:
Firma Glazura Królewska ma pierwszą i największą w Polsce sieć franczyzową salonów z wyposażeniem łazienek.
Ile powstało już tego typu salonów oraz jakie są dotychczasowe doświadczenia?
Anna
Grzyb:
Sieć Salonów Łazienek Glazura Królewska liczy obecnie 35 specjalistycznych
punktów sprzedaży, z których 32 działają na zasadzie franczyzy. Przed
podpisaniem pierwszej umowy o współpracy w 2001 r. firma przez blisko 10 lat
gromadziła doświadczenie w zarządzaniu własnymi placówkami detalicznymi. Do
tego doszła późniejsza, równie bogata, praktyka związana z rozwojem sieci. Był
to czas intensywnej pracy nad taką formułą działania sieci, która gwarantowałaby
jej sprawną organizację oraz stałe zwiększanie konkurencyjności. Obserwując
dzisiejszy rynek, możemy stwierdzić, że stworzyliśmy nowatorski w skali kraju
model funkcjonowania, który wykorzystuje dostępne na rynku najnowocześniejsze
rozwiązania informatyczne, logistyczne i organizacyjne. Nasi partnerzy zaś
otrzymują najlepszą wiedzę o prowadzeniu biznesu, korzystne warunki handlowe oraz
profesjonalny marketing. Dziś nadal poszukujemy nowości z różnych obszarów, które
moglibyśmy wdrożyć w naszej sieci.
Ze
względu na wielkość, sposób przygotowywania produktów, półproduktów i gotowych dań
wykończenie powierzchni posadzek i ścian w obiektach gastronomicznych znacznie
różni się – poczynając od kioskowych typu fast food, przez zakładowe i szkolne
stołówki, aż po wyspecjalizowane duże kuchnie – cateringowe lub hotelowe. W
tych wszystkich obiektach, a więc związanych ze zbiorowym żywieniem obowiązują,
oprócz przepisów wynikających z Prawa budowlanego, również zaostrzone wymagania
związane z higieną oraz bezpieczeństwem, zapewniającym prawidłowe
funkcjonowanie wynikające z logistyki pomieszczeń i warunków pracy. Decydując
się na okładziny ceramiczne posadzek i ścian w obiektach gastronomii należy
określić, jakie wymagania powinny one spełniać. Nie jest jednak możliwe
unormowanie wszystkich realizowanych rozwiązań ze względu na dużą różnorodność
obiektów – zarówno co do wielkości, jak i zasad funkcjonowania.
Artykuł
w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!
Klinkier
w salonie? Przyznacie Państwo zestawienie na pierwszy rzut oka dosyć
egzotyczne. Wydaje się jednak egzotyczne tylko wtedy, gdy ulegniemy stereotypowym
wyobrażeniom o klinkierze: nieszkliwiona płytka, w odcieniach czerwieni i brązu
oraz w małym formacie. Przeglądając ofertę producentów płytek klinkierowych –
choć raczej należałoby użyć określenia „wyrobów ekstrudowanych” – szybko
zorientujemy się, że tradycyjne produkty klinkierowe stanowią jej mniejszość. Wyzwania
współczesnego rynku płytek ceramicznych wymusiły, na działach kreacji fabryk
posługujących się tą technologią produkcji, zwiększoną aktywność w zakresie
wzornictwa.
Czytaj więcej...
Pierwsze
płytki pocienione zostały zaprezentowane ok. 10 lat temu, kiedy jeden z czołowych
producentów urządzeń dla przemysłu ceramicznego (i nie tylko) rozpoczął
produkcję płytek, a właściwie płyt ceramicznych w formacie 1000 x 3000 mm i
grubości (uwaga!) 3 mm. Innowacyjność produktu, jego zastosowań, jak również
technologii produkcji stała się inspiracją i jest wykorzystywana do dzisiaj w
najbardziej nowatorskich rozwiązaniach. Przez pewien okres od czasu
uruchomienia tej technologii w zakresie produktów pocienianych nic istotnego
się nie wydarzyło. Na szczęście producenci płytek ceramicznych wciąż pracują
nad nowym zastosowaniem oraz nowymi rynkami zbytu swoich produktów. Kilka lat
temu jeden z kluczowych włoskich producentów wpadł na pomysł produkowania
płytek dedykowanych dla przemysłu… okrętowego, aby łazienki na liniowcach czy mniejszych
łodziach mogły być bardziej komfortowe i przyjazne pasażerom. Właśnie to
rozwiązanie, stosunkowo niedawno wprowadzone na rynek, przyczyniło się do
niesamowitego rozwoju produktów w wersji pocienionej. Od jego premiery nie
minęły jeszcze 3 lata, a obecnie praktycznie każdy z liczących się producentów
płytek ceramicznych ma w swojej ofercie płytki o mniejszej grubości niż
traktowane do tej pory jako standardowe.
Artykuł
w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!

Lustro
warto traktować jak piękny element kształtowania przestrzeni, a nie tylko jako narzędzie
do przeglądania się. Standardowo wygodne lustro zaczyna się około 20 cm nad
umywalką (100 cm) i sięga wysokości drzwi (210 cm). Jego szerokość dostosowuje
się w zależności od możliwości. Lustro powinno być duże! Zazwyczaj im większe
lustro, tym lepiej, ponieważ powiększa przestrzeń łazienki. Jest jednak ograniczenie
gabarytowe, gdyż lustro trzeba wnieść do budynku i do łazienki.
Artykuł
w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!
Krzywe
płytki ceramiczne sprawiają coraz więcej kłopotów sprzedawcom i kupującym i
coraz częściej są przyczyną reklamacji. Trzeba jasno powiedzieć, że idealnie
prostych i płaskich płytek praktycznie nie ma. Wynika to ze specyfiki tego produktu.
W trakcie wypalania, pod wpływem wysokiej temperatury, płaskie płyty z surowej
gliny wyginają się mniej lub bardziej. Przewiduje to norma PN-EN 14411, która
zakłada, że krzywizna może wynosić do 0,5% długości boku płytki lub jej
przekątnej. I właśnie to procentowe powiązanie krzywizny z rozmiarem płytki
powoduje, że od czasu, kiedy okładziny ceramiczne mają coraz większy format,
wszelkie deformacje płytek stały się coraz bardziej widoczne. Mam też wrażenie,
że część fabryk, dotkniętych spadkiem dochodów, pozwoliła sobie na złagodzenie
wewnętrznych norm. Płytki, które jeszcze niedawno kwalifikowano do gatunku
niższego niż pierwszy, jeśli tylko mieszczą się w europejskiej normie, trafiają
do sprzedaży jako towar w pierwszej klasie jakości.
Czytaj więcej...

Przepiękna
wielokondygnacyjna kamienica w Alejach Jerozolimskich 63
róg Emilii Plater w Warszawie, została wybudowana w 1898 roku. Po wielu latach
użytkowania poddano ją renowacji. Wszystkie prace projektowe i renowacyjne były
prowadzone pod ścisłym nadzorem autorskim, architektonicznym i konserwatorskim,
a użycie materiałów niezbędnych do wbudowania konsultowano z dostawcami. Poniżej
zostanie omówione parę interesujących kwestii związanych z renowacją posadzek
starych klatek schodowych oraz rozwiązaniami będącymi połączeniem „nowego ze
starym”. W opinii znawców problemu dawna rezydencja Lipińskich w latach 1914-25
z pewnością była przebudowywana na kamienicę czynszową. Znalazło to
odzwierciedlenie również w wystroju klatek schodowych. Jedna z nich, klatka główna,
była wyłożona ceramiką i marmurem (ze schodami marmurowymi), a z dwóch
gospodarczych, tzw. Klatek zapleczowych (jedna zlikwidowana), pozostała tylko
ta zwana drewnianą (z drewnianymi schodami). Najwięcej problemów stwarzało
odtworzenie starych elementów obiektu.
Artykuł
w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!

Front
blatu i pogrubionej półki jest wiśniowy, tak jak i cała ściana (płytki z
kolekcji Royal, wymiary 20 x 50 cm, producent – Cerrol) – wyłożona aż do panelu
sufitu podwieszonego z oświetleniem halogenowym. Sufit podwieszony z oświetleniem
zaprojektowano w kolorze beżowym tylko po obwodzie trzech ścian łazienki. Ściana, na
której nie ma oświetlenia (z drzwiami wejściowymi), wyłożona jest płytkami do
sufitu. Niewątpliwie na uwagę zasługują elementy projektu wykorzystujące płytki
do ożywienia przestrzeni. Są to płytki w ostrej czerwieni (kolekcja Colour W-Red,
32,7 x 59,3 cm, producent Tubądzin) w połączeniu z płytkami o
kwiatowych czarno-białych akcentach (Colour 1A Black & Red listwa – wymiary
59,3 x 12 cm, producent – Tubądzin) znajdujące się na wprost wejścia do łazienki.
Część ścian kabiny sanitarnej wykonano z płytek czarnych, co wygląda jak niska
lamperia. Powyżej tej lamperii, płytki w kolorze écru (Royal – krem, wymiary 20
x 50 cm, producent – Cerrol) przechodzą w kolorowy wzór, tworzący formę
graficzną przypominającą
obraz. Wzór posadzki z białych i wiśniowych pasów płytek ułożony jest na ukos w
stosunku do wejścia do łazienki (płytki z kolekcji Royal – gres, brąz, wymiary
40 x 40 cm, producent Cerrol oraz Royal – gres, krem, wymiary 40
x 40 cm).Należy podkreślić, że poziome ułożenie płytek ściennych oraz lustro na
szerokość jednej ze ścian powodują, że łazienka sprawia wrażenie większej. Przyczynia
się do tego również ułożenie płytek podłogowych na skos.
Czytaj więcej...
Planując
urządzenie łazienki, przede wszystkim analizuje się koncepcję wymarzonej aranżacji,
ale również możliwości dokonania podłączeń do istniejącej instalacji
wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej wraz z ewentualnymi zmianami nowych punktów
przyłączy. Robi się to w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania przestrzeni
oraz zachowania jej funkcjonalności. Dlatego bardzo istotnym zagadnieniem w
projektowaniu łazienki jest jej funkcjonalny podział na strefy. Gdzie indziej odbywamy
codzienną pielęgnację twarzy i włosów, gdzie indziej bierzemy kąpiel czy
prysznic, jeszcze gdzie indziej korzystamy z toalety.
Czytaj więcej...