Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 2/2024 
(Kwiecień - Czerwiec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 2/2024, w którym znajdują się m.in. prezentacje kolekcji nominowanych w I etapie konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; artykuły dotyczące polskiego rynku płytek ceramicznych w I kwartale 2024 roku oraz eksportu hiszpańskich płytek ceramicznych w 2023 roku. W tym wydaniu zamieszczamy też wywiad z Alberto Echavarria, sekretarzem generalnym ASCER, a także rozmowę z Ferdynandem Gackim, Prezesem Zarządu Polskiej Unii Ceramicznej na temat Branżowego Centrum Umiejętności w Opocznie. W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie błędów popełnianych podczas układania płytek wielkoformatowych.

 

 

Rosyjski rynek płytek ceramicznych

 

rosyjski rynek płytek ceramicznychW Rosji w pierwszej połowie 2011 r. produkcja płytek ceramicznych wzrosła o 21% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosła 67,8 mln m2 (wg danych Głównego Urzędu Statystycznego Federacji Rosyjskiej), co wartościowo ocenia się na 1-1,5 mld USD. Wielkość produkcji ściennych szkliwionych płytek ceramicznych wzrosła o 13%, podłogowych o 19,7%, a elewacyjnych aż o 47%. Biorąc pod uwagę fakt, że w strukturze geograficznej produkcji, północno- zachodnie regiony Rosji (część europejska) to od 15 do 17% całego rosyjskiego rynku płytek ceramicznych, czyli ok. 11,5 mln m2 wartości 255 mln USD, głównym asortymentem, jaki można znaleźć w moskiewskich hurtowniach budowlanych, są płytki ceramiczne rodzimej produkcji, zaliczane do najniższej półki cenowej. Pozostałe segmenty, jak dowodzą prowadzone badania marketingowe, zdominowane są przez importowane wyroby klasy elite i Premium głównie z Czech, Włoch, Hiszpanii i Chin oraz klasy średniej z Białorusi, Polski, Słowacji i Słowenii.

Artykuł w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!