Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 2/2024 
(Kwiecień - Czerwiec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 2/2024, w którym znajdują się m.in. prezentacje kolekcji nominowanych w I etapie konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; artykuły dotyczące polskiego rynku płytek ceramicznych w I kwartale 2024 roku oraz eksportu hiszpańskich płytek ceramicznych w 2023 roku. W tym wydaniu zamieszczamy też wywiad z Alberto Echavarria, sekretarzem generalnym ASCER, a także rozmowę z Ferdynandem Gackim, Prezesem Zarządu Polskiej Unii Ceramicznej na temat Branżowego Centrum Umiejętności w Opocznie. W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie błędów popełnianych podczas układania płytek wielkoformatowych.

 

 

Ceramika Paradyż ambasadorem polskiej kultury i gospodarki na Cersaine 2011

Ceramika Paradyż nieprzerwanie od 2001 r. reprezentuje polską branżę płytek ceramicznych na Międzynarodowych Targach Ceramiki i Wyposażenia Łazienek Cersaie w Bolonii. Była pierwszym polskim producentem płytek ceramicznych biorącym udział w tym prestiżowym spotkaniu największych na świecie firm, których oferta wyznacza trendy we wzornictwie oraz rozwiązaniach technologicznych i materiałowych produkcji płytek. W tym roku stoisko Ceramiki Paradyż bardzo mocno podkreślało polskie korzenie marki. Prezentowane na nim płytki inspirowane były m.in. sztuką ludową. Folkowe wycinanki, hafty, koronki w mocnych żywych barwach zapraszały do zapoznania się nie tylko z płytkami, ale także polską kulturą. Oprócz nowoczesnego wzornictwa na Cersaie 2011, Ceramika Paradyż prezentowała także nowoczesne sposoby wytwarzania płytek ceramicznych, którymi konkuruje na międzynarodowym rynku. Firma ma obecnie rozległą sieć dystrybucji obejmującą partnerów handlowych w 37 krajach na całym świecie i dzięki temu jest niekwestionowanym ambasadorem polskiej gospodarki. O Cersaie 2011 i pozycji Grupy Paradyż w świecie ceramicznym mówią: Paweł Łuczka – Prezes Zarządu i Łukasz Kardas – Wiceprezes Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż oraz Dorota Kaźmierczak – Dyrektor Marketingu w Ceramice Paradyż Sp. z o.o.

Artykuł w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!