Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2025 
(styczeń-marzec)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2025, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; duży blok o rynku płytek ceramicznych i jego perspektywach . Ponadto w numerze znajdziecie Państwo artykuły dotyczące układania płytek , zagadnień związanych z reklamacjami oraz relację z targów CEVISAMA 2025. Życzymy miłej lektury i zapraszamy do prenumeraty na 2025 rok.

 

 

Hotel Junior w Spale

hotelW Spale, malowniczej miejscowości wypoczynkowej niedaleko Tomaszowa Mazowieckiego, znajduje się kompleks sportowy Centralnego Ośrodka Sportu (COS). Jeden z obiektów na terenie ośrodka to Hotel Junior przeznaczony dla sportowców. Ostatnio hotel przeszedł metamorfozę wnętrza. Odnowiono ciągi komunikacyjne oraz łazienki znajdujące się przy pokojach. Ze względu na duże natężenie ruchu w tym obiekcie najbardziej odpowiednim materiałem, spełniającym walory funkcjonalno- użytkowe, w tym bezpieczeństwa i estetyczne, okazała się okładzina ceramiczna z płytek o parametrach dobranych do miejsca wbudowania

Czytaj więcej...

Cersaine 2011

Po raz dwudziesty dziewiąty w Bolonii odbyły się targi Cersaie (20-24.09.2011), jedna z najważniejszych na świecie międzynarodowych imprez branży płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek. Na powierzchni ok. 176 tys. m2 prezentowało swoją ofertę 965 wystawców z 31 krajów, czyli mniej niż w 2010 r., kiedy zanotowano 1036 wystawców. Natomiast o 3,8% wzrosła liczba zagranicznych gości zwiedzających. Bardzo udany był program imprez towarzyszących. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się spotkania ze znanymi na świecie architektami, m. in. takimi jak Kazuyo Sejima, Giorgio Bianchi, Cameron Sinclair, Kengo Kuma. Tradycyjnie targi w Bolonii są wielkim świętem branży płytek ceramicznych. Na Cersaie 2011 płytki oferowało ok. 500 firm. Warto podkreślić, że z powodu recesji gospodarczej i jak ładnie to określił jeden z wystawców, występującego w niektórych krajach zmęczenia rynku płytek ceramicznych, do Bolonii nie przyjechało wielu liczących się w tej branży producentów m.in. z Włoch i Hiszpanii. Cieszyła zaś liczna reprezentacja z Polski. W Cersaie 2011 uczestniczyli: Grupa Paradyż, Grupa Tubądzin, Grupa Końskie (Ceramika Końskie, Ceramika Color, Stargres).

Artykuł w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!

 

Ceramika Paradyż ambasadorem polskiej kultury i gospodarki na Cersaine 2011

Ceramika Paradyż nieprzerwanie od 2001 r. reprezentuje polską branżę płytek ceramicznych na Międzynarodowych Targach Ceramiki i Wyposażenia Łazienek Cersaie w Bolonii. Była pierwszym polskim producentem płytek ceramicznych biorącym udział w tym prestiżowym spotkaniu największych na świecie firm, których oferta wyznacza trendy we wzornictwie oraz rozwiązaniach technologicznych i materiałowych produkcji płytek. W tym roku stoisko Ceramiki Paradyż bardzo mocno podkreślało polskie korzenie marki. Prezentowane na nim płytki inspirowane były m.in. sztuką ludową. Folkowe wycinanki, hafty, koronki w mocnych żywych barwach zapraszały do zapoznania się nie tylko z płytkami, ale także polską kulturą. Oprócz nowoczesnego wzornictwa na Cersaie 2011, Ceramika Paradyż prezentowała także nowoczesne sposoby wytwarzania płytek ceramicznych, którymi konkuruje na międzynarodowym rynku. Firma ma obecnie rozległą sieć dystrybucji obejmującą partnerów handlowych w 37 krajach na całym świecie i dzięki temu jest niekwestionowanym ambasadorem polskiej gospodarki. O Cersaie 2011 i pozycji Grupy Paradyż w świecie ceramicznym mówią: Paweł Łuczka – Prezes Zarządu i Łukasz Kardas – Wiceprezes Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż oraz Dorota Kaźmierczak – Dyrektor Marketingu w Ceramice Paradyż Sp. z o.o.

Artykuł w całości zamieszczony w wydaniu papierowym!