Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2023 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2023, w którym znajdują się m.in. wyniki konkursu „Perły Ceramiki UE 2022”; polski rynek płytek ceramicznych w ocenie producentów, importerów i dystrybutorów; omówienie najważniejsze problemów branży płytek ceramicznych oraz działania podejmowane przez Polską Unię Ceramiczną; produkcja i sprzedaż płytek i zapraw murarskich w 2022 r.; import płytek do Polski; a także artykuł dotyczący okładzin ceramicznych i hydroizolacyjnych w przelewach basenów.

 

 

Nagrody w konkursie PERŁY CERAMIKI UE 2010 PRZYZNANE

13 stycznia br. podczas jubileuszowych XX Międzynarodowych Targów Budownictwa BUDMA 2011 w Poznaniu odbyła się uroczysta Gala Laureatów konkursu Perły Ceramiki UE 2010 organizowanego przez redakcję "Wokół Płytek Ceramicznych" , któremu patronują Ministerstwo Infrastruktury, Stowarzyszenie Architektów Polskich, Sekcja Architektury Wnętrz Związku Polskich Artystów Plastyków.
W tegorocznej edycji kapituła nominowała 31 kolekcji w 6 kategoriach i przyznała 18 tytułów Perła Ceramiki UE 2010. Natomiast jury składające się z przedstawicieli liczących się na rynku  firm dystrybuujących płytki ceramiczne wybrało 6 kolekcji spośród nominowanych, które nagrodziło tytułem Perła Ceramiki Dystrybutorów 2010.
 
 ot. Łukasz Kardas - Wiceprezes Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż odbiera Perłę Ceramiki Dystrybutorów 2010. Nagrodę wręczali Bartłomiej Krysiuk - przewodniczący jury dystrybutorów, wiceminister Piotr Styczeń, Krystyna Wiśniewska - redaktor naczelny kwartalnika "Wokół Płytek Ceramicznych"
Fot. Łukasz Kardas - Wiceprezes Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż odbiera Perłę Ceramiki Dystrybutorów 2010. Nagrodę wręczali Bartłomiej Krysiuk - przewodniczący jury dystrybutorów, wiceminister Piotr Styczeń, Krystyna Wiśniewska - redaktor naczelny kwartalnika "Wokół Płytek Ceramicznych"

Czytaj więcej...

Bliski finał konkursu Perły Ceramiki UE

13 stycznia br w czwartek podczas jubileuszowych XX Międzynarodowych Targów Budownictwa BUDMA 2011 w Poznaniu zostaną wręczone nagrody w konkursie Perły Ceramiki UE 2010, organizowanym przez redakcję „Kwartalnika Wokół Płytek Ceramicznych”.

Czytaj więcej...

Ceramika Paradyż w setce najcenniejszych polskich marek

Dziennik „Rzeczpospolita” już po raz siódmy opublikował „Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2010”. We współpracy m.in. z agencją badawczą Millward Brown SMG/KRC przygotowane zostało zestawienie wartości marek stworzonych z myślą o polskich konsumentach. W tym prestiżowym gronie - po raz kolejny - znalazła się marka Paradyż.

Czytaj więcej...

Perły Ceramiki UE 2010 - III Edycja

Kolekcje płytek ceramicznych nominowane do tytułu Perła Ceramiki UE 2010 w trzeciej edycji

 

16 listopada odbyło się posiedzenie jury konkursu Perły Ceramiki UE 2010, organizowanego przez redakcję kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych”, które wyłoniło kolekcje nominowane do tytułu Perła Ceramiki UE 2010 w trzeciej edycji tego konkursu.

Czytaj więcej...

Zaproszenie na targi do Szanghaju

Od 29 marca do 1 kwietnia 2011r. w Szanghaju odbędą się XII „Chińskie Targi Ceramiki, Kafelek i Urządzeń Sanitarnych”. Impreza skierowana jest do firm branży budowlanej: deweloperów, architektów, projektantów, wykonawców.

Czytaj więcej...

Nowości SOPRO 2010

Tradycyjnie w kwietniu firma Sopro Polska wprowadziła  zmiany w swojej ofercie, co jest wynikiem szczegółowych badań i analiz dotyczących potrzeb rynku. Wśród nowości 2010 szczególna uwagę warto zwrócić na :  zaprawy klejące : Sopro KPS 264 KontaktPlus iSopro FKM XL oraz  okapniki i profile balkonowo-tarasowe Sopro OB 265 i Sopro PT 266.

Czytaj więcej...

Nowy Salon Łazienek Glazury Królewskiej

W centrum handlowym Metropol Dom i Wnętrze, Glazura Królewska S.A. uruchomiła nowy Salon Łazienek. Jest to już trzeci punkt handlowy tej sieci w Warszawie i 23 w Polsce.
Salony Łazienek Glazury Królewskiej S.A. wyróżniają się profesjonalizmem obsługi klienta oraz usług związanych ze sprzedażą. Każdy klient otrzymuje wsparcie jednego z wykwalifikowanych doradców, którego zadaniem jest pomoc w wyborze płytek, ceramiki oraz dodatków.

Czytaj więcej...

INTERBUD - budowlane centrum Polski

INTERBUD - budowlane centrum Polski

Za niecałe dwa tygodnie Łódź stanie się największym w Polsce centrum budownictwa. Wszystko za sprawą siedemnastej edycji Targów Interbud. Przez cztery dni, między 11 a 14 lutego swoją ofertę zaprezentuje blisko 400 wystawców. Wśród nich jest redakcja miesięcznika „Materiały Budowlane” i kwartalnika "Wokół Płytek Ceramicznych" (pawilon nr 1, stoisko nr 16).

Czytaj więcej...

WIODOĄCE FIRMY POTWIERDZAJĄ SWÓJ UDZIAŁ W TARGACH CEVISAMA

Trwają już przygotowania do dwudziestej ósmej edycji targów Cevisama, które odbędą się w dniach 9 – 12 lutego 2010 r. Impreza ta stanowi doskonały przegląd aktualnego rynku i prezentuje nowości z zakresu płytek ceramicznych, kamienia naturalnego, marmuru i podobnych materiałów, wyposażenia łazienek oraz fryt, emalii i barwników.

Na pięć miesięcy przed inauguracją nowej edycji, Cevisama może poszczycić się faktem, że wiodące firmy międzynarodowe potwierdziły już swój udział w targach, co jest wyrazem ich dużego zainteresowania tym wydarzeniem.

Będziemy więc mogli ponownie oglądać produkty przodujących hiszpańskich firm wzorniczych, takich jak Keraben, Tau Cerámica, Pamesa, Grespania, Aparici Cerámicas, Apavisa Porcelánico, Vives Azulejos y Gres, Inalco, Cosentino, Compac Mármol & Quartz czy Levantina y Asociados,

Czytaj więcej...

Paradyż w pierwszej setce najcenniejszych polskich marek

Paradyż po raz kolejny znalazł się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek dziennika Rzeczpospolita. W tym roku polski producent płytek ceramicznych znalazł się na 90. pozycji, co oznacza awans aż o 55 miejsc w porównaniu do roku ubiegłego. Marka zanotowała wzrost również w kategorii produktów niespożywczych i uplasowała się na 33 pozycji.

Czytaj więcej...

Program CAD Kuchnie

Program CAD Kuchnie (producent CAD Projekt K&A), służący do projektowania, wyceny i planowania produkcji mebli kuchennych został poszerzony o możliwość zapisywania dokumentacji utworzonej w projekcie do formatu pliku PDF.

Czytaj więcej...

Ceramika Paradyż Liderem Transformacji wg. miesięcznika Forbes

Miesięcznik Forbes podsumował rozwój polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 20 lat. Na tej bazie powstała lista Liderów Transformacji - firm, które odniosły w tym okresie największy sukces gospodarczy. W kapitule tego plebiscytu zasiedli cenieni przedstawiciele świata biznesu i nauki. Dostrzegli oni dynamiczny rozwój i sukcesy rynkowe Ceramiki Paradyż przyznając przedsiębiorstwu tytuł Lidera Transformacji.

Czytaj więcej...

Nowy design produktów Loop & Friends i Subway firmy Villeroy & Boch

Nowe umywalki Loop & Friends do montażu na blacie, zgodnie z aktualnymi trendami są płytsze niż wcześniejsze modele, a ich proste kształty nabrały bardziej wytwornego charakteru. Do nowego designu idealnie pasują także ceramiczne zakrycia odpływu, dostępne w dwóch wersjach. Umywalki z przelewem wyposażone są w zamykany zawór odpływowy, a modele bez przelewu w niezamykany. Oferta nowych umywalek obejmuje cztery geometryczne kształty: koło, kwadrat, prostokąt i owal. Modele okrągłe są dostępne w dwóch, a pozostałe na razie tylko w jednym, standardowym rozmiarze. Wszystkie nadają się do zastosowania zarówno w łazienkach prywatnych, jak i w sektorze publicznym, pozwalając na bardzo różnorodne kombinacje.

Czytaj więcej...

Opoczno nadaje ton - rusza ogólnopolska kampania wizerunkowa.

Nabiera rozpędu nowa kampania wizerunkowa Opoczno. Hasło „Opoczno nadaje ton”
towarzyszy czterem oryginalnym layoutom przedstawiającym kobiety z instrumentami muzycznymi na tle płytek kolekcji Snake, Linero, Jazz i Metalic. „Gra słów w czytelny sposób nawiązuje do gry na instrumentach, a jednocześnie sygnalizuje, że Opoczno dyktuje trendy w nowoczesnym wzornictwie płytek ceramicznych” – mówi Maciej Michalak, Dyrektor Marketingu firmy CERSANIT S.A, która jest właścicielem marki Opoczno.

Już w sierpniu w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu pojawiły się backlighty - ekskluzywne nośniki w formacie 8 x 4 m. Od 1 września w całej Polsce pojawi się 300 billboardów z czterema layoutami. Ważną częścią przekazu reklamowego będą rozkładówki w prasie. "Zamierzamy dotrzeć przede wszystkim do kobiet - podkreśla Marcin Sędziak, Dyrektor Marketingu marki Opoczno - to one podejmują decyzje o zakupach oraz zwracają szczególną uwagę na piękno". Jako odsłonę internetową zaplanowano silną dwumiesięczną kampanię w Onecie. Spotów radiowych już we wrześniu będzie można posłuchać w Radio Zet. Kampania potrwa do końca października 2009 r.
 

Nagrody dla Deutsche Steinzeug

Dwie kolekcje  marki Agrob Buchtal oraz jedna marki Jasba, należących do Grupy  Deutsche Steinzeug  zostały wyróżnione w tym roku w jednym z najbardziej znanych  międzynarodowych konkursów wzornictwa przemysłowego RED DOT.  Zgłoszono do niego  3231 produktów z 49 krajów. Konkurs organizowany jest od 1955 r. w Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Essen. Co roku selekcjonowane i nagradzane są produkty wyróżniające się ambitną i innowacyjną formą, ergonomią, funkcjonalnością i najwyższą jakością .

 


Czytaj więcej...

Seminaria basenowe Sopro

Sopro Polska – lider technologii basenowych w roku 2009 organizuje seminaria związane z tematyką basenową. Szkolenia przeznaczone są dla Architektów, inwestorów oraz wykonawców.


Czytaj więcej...