Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 2/2024 
(Kwiecień - Czerwiec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 2/2024, w którym znajdują się m.in. prezentacje kolekcji nominowanych w I etapie konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; artykuły dotyczące polskiego rynku płytek ceramicznych w I kwartale 2024 roku oraz eksportu hiszpańskich płytek ceramicznych w 2023 roku. W tym wydaniu zamieszczamy też wywiad z Alberto Echavarria, sekretarzem generalnym ASCER, a także rozmowę z Ferdynandem Gackim, Prezesem Zarządu Polskiej Unii Ceramicznej na temat Branżowego Centrum Umiejętności w Opocznie. W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie błędów popełnianych podczas układania płytek wielkoformatowych.

 

 

Ceramika Paradyż najlepszym eksporterem woj. łódzkiego

Podczas I Międzynarodowego Forum Inwestorów i Eksporterów w Łodzi,
22 września br. wręczono statuetki dla najlepszych przedsiębiorców. Wśród nagrodzonych firm w kategorii najlepszy eksporter woj. łódzkiego znalazła się Ceramika Paradyż.

 

Dwudniowe Forum Inwestorów i Eksporterów pod hasłem "W centrum Polski, w centrum Europy" zostało zorganizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Do udziału
w forum zaproszono liczne delegacje, reprezentacje samorządowców z Unii Europejskiej oraz inwestorów i przedstawicieli zagranicznego i polskiego biznesu. Podczas wydarzenia rozdano statuetki dla najlepszych importerów i eksporterów w regionie. Wśród nagrodzonych firm znalazła się także Ceramika Paradyż, którą doceniono m.in. za „profesjonalizm w zarządzaniu oraz starania w podnoszeniu jakości produktów i usług”. Statuetkę w imieniu Ceramiki Paradyż odebrał Arkadiusz Tecław, prezes zarządu Spółek Grupy Paradyż.
Grupa Paradyż konsekwentnie buduje silną pozycję na rynkach międzynarodowych, sprzedając polskie produkty wymagającym klientom w 40 krajach na całym świecie. Eksport odgrywa znaczącą rolę w strategii biznesowej Grupy Paradyż. Stanowił on w ubiegłym roku
36 procent przychodów Firmy, a globalna sprzedaż przez ostatnią dekadę zwiększyła się aż dwukrotnie. Otrzymane wyróżnienie jest docenieniem naszych wieloletnich działań eksportowych, również w zakresie promocji polskiego biznesu za granicą – podkreślił Arkadiusz Tecław.
W trakcie Międzynarodowego Forum odbyły się sesje, panele dyskusyjne oraz warsztaty, podczas których podejmowano tematy dotyczące m.in. zagadnień wzrostu aktywności polskich firm na rynkach zagranicznych oraz zwiększenia poziomu inwestycji zagranicznych. Partnerami wydarzenia bylim.in.: Ministerstwo Gospodarki; Ministerstwo Infrastruktury oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.