Mozaiki przeżywają come back. Stanowią wdzięczne tworzywo, bardzo lubiane przez architektów, pozwalające uzyskać bardzo interesujące aranżacje. Jako estetyczne i trwałe wykończenie - głównie posadzek i ścian - znane były od lat, a raczej tysiącleci.
Zamów dostęp do artykułu >>

NA OKŁADCE/ON THE COVER
Kolekcja/Collection
Sugar, Ceramika Paradyż
NOWE PŁYTKI/NEW TILES
2 Kolekcja/Collection Dolly/Floor/ Pinus, Ceramika Paradyż
3 Kolekcja/Collection Carlita/Carlo, Ceramika Paradyż
4 Kolekcja/Collection Inwencja, Opoczno S.A.
6 Kolekcja/Collection Picola, Cersanit S.A.
8 Kolekcja/Collection Dallas, Cer-Rol
9 Kolekcja/Collection Inox, Ceramika Nowa Gala S.A.
10 Kolekcja/Collection Gazel, Polcolorit S.A.
11 Kolekcje/Collections Teksas oraz Mistral, ZPiWS Jacek Pilch
NOMINACJE W II EDYCJI KONKURSU PERŁY CERAMIKI UE 2007 / NOMINATION IN II STAGE OF THE PEARLS OF CERAMICS EU 2007 COMPETITION
14 Wyniki II edycji konkursu Perły Ceramiki UE 2007/Results in the II stage of the PEARLS OF CERAMICS EU 2007 competition
15 Prezentacja kolekcji nominowanych w II edycji konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2007/Presentation of the tiles collections nominated at the II stage of the PEARLS OF CERAMICS EU 2007 competition
AKTUALNOOECI / NEWS
21 15 lat Cekolu/15 years of Cekol
22 Branża sanitarna wraca na Budmę/Sanitary branch returns to Budma fairs * Star-Gres podwaja moce produkcyjne/Star-Gres doubles production capabilities
23 Jubileuszowe spotkanie odbiorców hurtowych Wemy/Jubilee meeting of Wema wholesale clients * Colorobbia buduje fabrykę w Polsce/Colorobbia is building new factory in Poland * Inwestycje w firmie Alfa-Cer/ Investments in Alfa-Cer
24 Nagrodzeni w konkursie „Czeska płytka” w architekturze – projekt roku 2006/Czech Tile in architecture – project of the year 2006 awards * Ceramika Marconi Gold – nowa marka grupy Polcolorit/Marconi Gold Ceramics new brand from Polcolorit Group
25 Mix-Salon – innowacyjny sposób eksponowania płytek/Mix-Salon – innovative way of tiles presentation * Inwestycja Grespanii w Polsce/Grespania investment in Poland
RYNEK PŁYTEK / TILES MARKET
26 Dystrybutorzy o krajowym rynku płytek ceramicznych/Distributors about Polish ceramic tiles market
29 Eksport hiszpańskich płytek ceramicznych w pierwszym kwartale 2007 roku/Spanish tiles export in first quarter of the year 2007
30 Chiny – zmiany przepisów eksportowych/China – changes in export regulations
TEMAT WYDANIA – MOZAIKI / TOPIC OF THE EDITION – MOSAICS
31 Magia mozaiki/Mosaic magic
34 Mozaiki w formie obrazów i tapet/Mosaics as pictures and wallpapers
38 Emaux de braire – więcej niż mozaika/Emaux de braire – more than just a mosaic
40 Układanie mozaiki/Mosaic installation
41 Mozaika z Ceramiki Paradyż/Mosaic from Ceramika Paradyż
42 Kamienne, szklane, ceramiczne mozaiki/Stone, glass, ceramic mosaics
43 Kleje do układania mozaik ceramicznych, szklanych i kamiennych/Adhesives for installation ceramic, glass and stone mosaics
45 Fuga Atlas Artis z innowacyjnym systemem Color Protect/Fuga Atlas Artis with innovative Color Protect system
46 Mała piękna rzecz/Small beautiful thing
PREZENTACJE / PRESENTATIONS
48 Grupa Stephan Schmidt planuje wzmocnić działalność na polskim rynku/Stephan Schmidt Group intends to strenghten activities on Polish market
50 Max-Fliz w Krakowie/Max-Fliz in Cracow
PORADY / ADVICES
53 Zasady reklamacji płytek ceramicznych/ Rules for ceramic tiles complaints
55 Porady mistrza glazurnika/Tiler master advices
SPRZĘT I NARZĘDZIA / EQUIPMENT AND TOOLS
56 Rubi® radzi – czym spoinować płytki ceramiczne/Rubi® advises – what should be used for ceramic tiles jointing
TECHNOLOGIE / TECHNOLOGIES
58 Kity sanitarne – zmiana właściwości po działaniu wody/Sanitary filling – properties changes after water influence
UKŁADANIE P£YTEK / TILES INSTALLATION
61 Ceramiczne fasady wentylowane/Ceramic ventilated facades
63 DOBRE ADRESY / GOOD ADDRESSES
64 PRENUMERATA / SUBSCRIPTION

NA OKŁADCE/ON THE COVER
Kolekcja/Collection
Sugar, Ceramika Paradyż
NOWE PŁYTKI/NEW TILES
2 Kolekcja/Collection Dolly/Floor/ Pinus, Ceramika Paradyż
3 Kolekcja/Collection Carlita/Carlo, Ceramika Paradyż
4 Kolekcja/Collection Inwencja, Opoczno S.A.
6 Kolekcja/Collection Picola, Cersanit S.A.
8 Kolekcja/Collection Dallas, Cer-Rol
9 Kolekcja/Collection Inox, Ceramika Nowa Gala S.A.
10 Kolekcja/Collection Gazel, Polcolorit S.A.
11 Kolekcje/Collections Teksas oraz Mistral, ZPiWS Jacek Pilch
NOMINACJE W II EDYCJI KONKURSU PERŁY CERAMIKI UE 2007 / NOMINATION IN II STAGE OF THE PEARLS OF CERAMICS EU 2007 COMPETITION
14 Wyniki II edycji konkursu Perły Ceramiki UE 2007/Results in the II stage of the PEARLS OF CERAMICS EU 2007 competition
15 Prezentacja kolekcji nominowanych w II edycji konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2007/Presentation of the tiles collections nominated at the II stage of the PEARLS OF CERAMICS EU 2007 competition
AKTUALNOOECI / NEWS
21 15 lat Cekolu/15 years of Cekol
22 Branża sanitarna wraca na Budmę/Sanitary branch returns to Budma fairs * Star-Gres podwaja moce produkcyjne/Star-Gres doubles production capabilities
23 Jubileuszowe spotkanie odbiorców hurtowych Wemy/Jubilee meeting of Wema wholesale clients * Colorobbia buduje fabrykę w Polsce/Colorobbia is building new factory in Poland * Inwestycje w firmie Alfa-Cer/ Investments in Alfa-Cer
24 Nagrodzeni w konkursie „Czeska płytka” w architekturze – projekt roku 2006/Czech Tile in architecture – project of the year 2006 awards * Ceramika Marconi Gold – nowa marka grupy Polcolorit/Marconi Gold Ceramics new brand from Polcolorit Group
25 Mix-Salon – innowacyjny sposób eksponowania płytek/Mix-Salon – innovative way of tiles presentation * Inwestycja Grespanii w Polsce/Grespania investment in Poland
RYNEK PŁYTEK / TILES MARKET
26 Dystrybutorzy o krajowym rynku płytek ceramicznych/Distributors about Polish ceramic tiles market
29 Eksport hiszpańskich płytek ceramicznych w pierwszym kwartale 2007 roku/Spanish tiles export in first quarter of the year 2007
30 Chiny – zmiany przepisów eksportowych/China – changes in export regulations
TEMAT WYDANIA – MOZAIKI / TOPIC OF THE EDITION – MOSAICS
31 Magia mozaiki/Mosaic magic
34 Mozaiki w formie obrazów i tapet/Mosaics as pictures and wallpapers
38 Emaux de braire – więcej niż mozaika/Emaux de braire – more than just a mosaic
40 Układanie mozaiki/Mosaic installation
41 Mozaika z Ceramiki Paradyż/Mosaic from Ceramika Paradyż
42 Kamienne, szklane, ceramiczne mozaiki/Stone, glass, ceramic mosaics
43 Kleje do układania mozaik ceramicznych, szklanych i kamiennych/Adhesives for installation ceramic, glass and stone mosaics
45 Fuga Atlas Artis z innowacyjnym systemem Color Protect/Fuga Atlas Artis with innovative Color Protect system
46 Mała piękna rzecz/Small beautiful thing
PREZENTACJE / PRESENTATIONS
48 Grupa Stephan Schmidt planuje wzmocnić działalność na polskim rynku/Stephan Schmidt Group intends to strenghten activities on Polish market
50 Max-Fliz w Krakowie/Max-Fliz in Cracow
PORADY / ADVICES
53 Zasady reklamacji płytek ceramicznych/ Rules for ceramic tiles complaints
55 Porady mistrza glazurnika/Tiler master advices
SPRZĘT I NARZĘDZIA / EQUIPMENT AND TOOLS
56 Rubi® radzi – czym spoinować płytki ceramiczne/Rubi® advises – what should be used for ceramic tiles jointing
TECHNOLOGIE / TECHNOLOGIES
58 Kity sanitarne – zmiana właściwości po działaniu wody/Sanitary filling – properties changes after water influence
UKŁADANIE P£YTEK / TILES INSTALLATION
61 Ceramiczne fasady wentylowane/Ceramic ventilated facades
63 DOBRE ADRESY / GOOD ADDRESSES
64 PRENUMERATA / SUBSCRIPTION
GRUPA ATLAS, lider polskiego rynku zapraw budowlanych i uznany producent materiałów do przyklejania płytek ceramicznych, wprowadziła na rynek nową szybkowiążącą zaprawę do spoinowania – FUGĘ ATLAS ARTIS z innowacyjnym systemem COLOR PROTECT. Technologia ta chroni fugę przed szkodliwymi czynnikami, gwarantując dłuższą, niż w przypadku standardowych produktów, trwałość koloru.
Zamów dostęp do artykułu >>
Wybór sposobu wykończenia ścian i podłóg to bardzo ważny element prac wykończeniowych, od którego w dużym stopniu zależy efekt końcowy. Jednym z wielu sposobów umożliwiających uzyskanie bardzo pięknych i trwałych powierzchni jest stosowanie okładzin z płytek i mozaik ceramicznych, szklanych, płytek gresowych lub kamiennych.
Zamów dostęp do artykułu >>

Te kilkucentymetrowe kwadraciki, modne i praktyczne, dają wspaniały efekt wizualny. Można je układać na podłodze, ścianie a nawet suficie; wewnątrz i na zewnątrz budynków. Mozaiki można swobodnie przycinać i dopasowywać do powierzchni o najbardziej skomplikowanych kształtach: doskonale wkomponują się w każde załamanie, dopasują się do „falującej” ściany, czy „otulą” kolumnę… Plastyczność mozaiki sprawiła, że już dawno wyszła ona ze środowisk wodnych i trafiła „na salony” zdobiąc eleganckie sklepy, hotele, kluby czy restauracje.
Zamów dostęp do artykułu >>
Mozaika ceramiczna w Grupie Paradyż wytwarzana jest w Zakładzie Produkcyjnym w Opocznie jako mozaika prasowana i mozaika cięta. Podział ten wynika z zastosowanej technologii wytwarzania oraz kwalifikacji wyrobów na podstawie uzyskiwanych parametrów wg normy PN-EN 14411:2005.
Zamów dostęp do artykułu >>
Silikonowe kity sanitarne w wielu przypadkach nie spełniają oczekiwań użytkowników. Pękają, odspajają się od podłoża, pokrywają się ciemną warstwą grzybów pleśniowych. Powoduje to konieczność ich usunięcia i ponownego zaaplikowania nowego kitu w szczelinie. W związku z tym w Instytucie Techniki Budowlanej przeprowadzone zostały badania laboratoryjne pięciu kitów silikonowych, dostępnych na rynku, pod kątem ich odporności na działanie wody kranowej.
Zamów dostęp do artykułu >>
Prace wykończeniowe z zastosowaniem mozaiki wymagają szczególnej staranności. Podłoże musi być idealnie równe. Klejenie odbywa się bowiem, ze względu na mały rozmiar kostek, przeważnie grzebieniem 4 mm. Po dociśnięciu warstwy grzebieniowej pod okładziną pozostaje ok. 2 mm „poduszka”kleju. Nie zlikwiduje się więc żadnej nierówności.
Zamów dostęp do artykułu >>
Z Güntherem Schmidtem – właścicielem Grupy Stephan Schmidt rozmawia Krystyna Wiśniewska
Krystyna Wiśniewska: Grupa Stephan Schmidt, do której należy firma stephan schmidt meissen GmbH - dostawca surowców dla przemysłu ceramicznego – ma odbiorców swoich produktów na całym świecie. Jaki jest potencjał produkcyjny Grupy i główni odbiorcy?
Zamów dostęp do artykułu >>
Stosowanie mozaiki jest znane już od starożytności. Ornamenty i obrazy wykonane z drobnych, kolorowych kawałeczków kamienia, szkła czy ceramiki zdobiły dawniej jedynie najznakomitsze budowle. Mozaika kojarzona była raczej ze sztuką zdobniczą aniżeli z techniką budowlaną.
Zamów dostęp do artykułu >>
W tym roku nasza firma obchodziła 15-lecie istnienia. W 1992 roku otworzyłem sklep z płytkami ceramicznymi o powierzchni zaledwie 30 m2. W ciągu kolejnych 3 lat powiększyłem go do 120 m2 i rozszerzyłem ofertę o wyposażenie łazienek - mówi Piotr Kurleto. W ciągu 2 następnych lat powstały 2 oddziały na terenie Krakowa, zauważyłem przy tym, że im szersza oferta tym łatwiej pozyskiwać klientów, powiększać obroty, łatwiej i efektywniej jest się też reklamować.
Zamów dostęp do artykułu >>

Szklane mozaiki są bardzo modne, a producenci prześcigają się w wymyślaniu nowych kolekcji, coraz efektowniejszych, bajecznie pięknych i bajecznie drogich. Trzeba było zaangażowania takich projektantów jak Holender Marcel Wanders, genialne dziecko awangardy, czy Włoch Carlo Dal Bianco, który wcześniej zajmował się konserwacją dzieł sztuki, byśmy uwierzyli, że mozaik nie należy chować wyłącznie w łazienkach. Powrót mozaik na salony, gdzie historycznie było przecież ich miejsce, to przełom. Wanders i Dal Bianco pracują dla włoskiej Bisazzy.
Zamów dostęp do artykułu >>
Technika mozaiki, znana od sześciu tysięcy lat, ponownie przeżywa renesans. Niemal każda licząca się na rynku wytwórnia płytek ceramicznych ma w swojej ofercie mozaiki. Ich udział w ogólnej produkcji okładzin ceramicznych stale wzrasta. W krajach o wielowiekowej tradycji stosowania okładzin ceramicznych, mozaiki stanowią dziś 7 - 10% produkcji.
Zamów dostęp do artykułu >>
Spoina w bardzo dużym stopniu decyduje o ostatecznym wyglądzie okładziny. Ma też duży wpływ na jej właściwości eksploatacyjne. Podstawową rolą spoiny jest kompensowanie skutków naprężeń powstających w materiałach tworzących okładzinę ceramiczną. Pozwala ona także korygować niewielkie różnice wymiarowe. Poza tym w wyniku wypełnienia spoin odpowiednim środkiem można uzyskać odpowiednią szczelność okładziny i ochronę warstw podpłytkowych przed destrukcyjnym działniem wody, detergentów, kwasów, zasad, itp.
Zamów dostęp do artykułu >>
Fasady wentylowane stosowane są zarówno w budynkach nowych, jak i modernizowanych. To doskonałe rozwiązanie przy nietypowych formach architektonicznych, np. wtedy, gdy trzeba dopasować zewnętrzną formę obiektu do już istniejącej zabudowy. Mogą być stosowane w budynkach o konstrukcji szkieletowej, żelbetowej, z betonu komórkowego.
Zamów dostęp do artykułu >>
Potwierdziły się nieoficjalne wiadomości i od 1 lipca 2007 r. chińscy producenci płytek ceramicznych muszą stosować się do nowych przepisów dotyczących zwrotu podatku VAT w eksporcie. Jest to jeden z elementów „schładzania” chińskiej gospodarki. Pod koniec ubiegłego roku w Chinach zmniejszono zwrot VAT w eksporcie z 13% do 8%, a obecnie z 8% do 5%. Należy spodziewać się wzrostu cen płytek i to o więcej niż 3%, ponieważ producenci w swoich kalkulacjach będą musieli uwzględnić również rosnące koszty produkcji.
Zamów dostęp do artykułu >>
- Czy konieczne jest stosowanie dylatacji w podłodze, pokrytej gresem polerowanym, kuchni połączonej z jadalnią?
Dylatacje są to przerwy konstrukcyjne, wykonane w celu ochrony elementów budynku lub budowli przed niekontrolowanym pękaniem. W robotach posadzkarskich i okładzinowych spotykamy się z dwoma podstawowymi rodzajami dylatacji: obwodowymi i nacięciami skurczowymi. Te pierwsze znajdują się na styku podłogi i ściany oraz wokół słupów. Mają za zadanie kompensację naprężeń powstających w warstwach podposadzkowych.
Zamów dostęp do artykułu >>

W pierwszym kwartale 2007 r. hiszpańscy producenci płytek ceramicznych wyeksportowali na cały świat 82,24 mln m2 płytek za 570 mln EUR. W porównaniu do pierwszego kwartału 2007 r. dało to ilościowo wynik gorszy o 1,1% a w ujęciu wartościowym lepszy o 7,7%.
Zamów dostęp do artykułu >>
W nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach zadowolony klient to priorytet. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że w momencie pojawienia się problemu po dokonaniu transakcji sprzedaży, szybkie i profesjonalne załatwienie reklamacji jest czynnikiem decydującym o zadowoleniu klienta. Reklamacje rozpatrywane są z tytułu rękojmi, niezgodności z umową lub gwarancji.
Zamów dostęp do artykułu >>
2006r. zakończył się w Polsce wzrostem produkcji budowlano-montażowej wynoszącym ok. 18%. Dla branży ceramicznej nie był to jednak dobry okres. Sprzedaż płytek ceramicznych w ubiegłym roku zmalała o kilka procent w stosunku do także kiepskiego 2005 r. A jak jest obecnie? Czy trwający od 2006 r. boom budowlany spowodował wreszcie zwiększony popyt na materiały wykończeniowe, w tym płytki ceramiczne? Czy polscy dystrybutorzy płytek z optymizmem patrzą w przyszłość? Na te m. in. pytania próbowaliśmy znaleźć odpowiedź podczas spotkania, które 4 lipca br. zorganizowała redakcja „Wokół Płytek Ceramicznych”. Do udziału w nim zaprosiliśmy dystrybutorów z różnych stron Polski, zajmujących się detaliczną oraz hurtową sprzedażą krajowych i importowanych płytek ceramicznych.
Zamów dostęp do artykułu >>