Z Jakubem Tomaszkiem, Dyrektorem Operacyjnym sieci Cortina rozmawia Maciej Konkol
Maciej Konkol: Czy mógłby Pan przybliżyć czytelnikom historię salonów Cortina?
Jakub Tomaszek: Cortina funkcjonuje na polskim rynku od sierpnia 1996 r. W listopadzie 2006 r. firma, mająca wówczas 9 oddziałów, została zakupiona przez Saint-Gobain Dystrybucja Budowlana Sp. z o.o. Od tego czasu sukcesywnie zmieniamy jej wizerunek i przebudowujemy salony wg nowej koncepcji. Chcemy, żeby było to miejsce, w którym klient będzie mógł kupić płytki, a także zasięgnąć porady architekta przy filiżance kawy. Zamknęliśmy oddziały w Płocku, Suwałkach i Olsztynie, a jednocześnie otworzyliśmy w Piotrkowie i Warszawie. Ponadto zmianie uległa lokalizacja niektórych salonów. W tej chwili posiadamy ich 8 i planujemy otwarcie kolejnych.
MK: W grupie Saint-Gobain są jeszcze firmy Raab Karcher i Platforma, które w swojej ofercie mają płytki ceramiczne. Jakie działania są podejmowane, aby firmy nie stanowiły dla siebie konkurencji?
JT: Sposobem na synergię na rynku jest różnorodność oferowanego asortymentu, a co się z tym wiąże – inny klient docelowy. Raab Karcher jest firmą obsługującą rynek inwestycyjny, a Platforma hurtownią dla małych i średnich wykonawców, nieposiadającą w swojej ofercie płytek z segmentu premium.