Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Rozstrzygnięcie konkursu Perły Ceramiki 2011 UE

Już po raz ósmy redakcja kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych”- jedynego fachowego czasopisma na polskim rynku upowszechniającego wiedzę na temat rozwoju branży płytek ceramicznych oraz zasad prawidłowego ich doboru i stosowania-zorganizowała konkurs Perły ceramiki UE.

Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 26 stycznia br. Podczas uroczystej Gali Laureatów na targach Budma 2012 w Poznaniu. Celem Perły Ceramiki UC 2011 jest promowanie kolekcji płytek ceramicznych wyróżniających się oryginalnym wzornictwem i kolorystyką, bogactwem elementów dekoracyjnych oraz formatów, produkowanych według najnowszych technologii, zgodnie z trendami światowymi.

Czytaj więcej...

Zmiana nazwy Cersanit S.A. na Rovese S.A.

Od 04.01.2012r. Cersanit S.A. zmienił nazwę Spółki na  Rovese S.A. Zmiana jest podyktowana chęcią odświeżenia wizerunku firmy oraz dopasowaniem nazwy do obecnej sytuacji Spółki, która posiada nie tylko markę CERSANIT, ale również OPOCZNO i kilka innych silnych brandów, funkcjonujących na rynkach zagranicznych.

Przygotowanie podłoża do ułożenia płytek

podłoże musi być równe, nośne i zwarte, jeżeli przy ostukiwaniu zostaną stwierdzone odspojenia -„głuche odgłosy”, należy je skuć i wykonać od nowa. Podłoże powinno być oczyszczone z wszystkich zabrudzeń, pozostałości farb, kurzu, substancji tłustych w przypadku powierzchni pokrytych np.: tapetą, powłoką z farb olejnych i emulsyjnych należy je usunąć mechanicznie, a wszelkie nierówności należy wyrównać zaprawami wyrównującymi. Na większych powierzchniach wykonać pionowe i poziome nacięcia w celu zmniejszenia powstających podczas wiązania naprężeń podłoże należy gruntować emulsjami gruntującymi. Wymagają tego zwłaszcza podłoża gipsowe, gazobetonowe, bloczki typu „suporex” jastrychy przed położeniem płytek należy zagruntować i wyrównać np.: zaprawami samopoziomującymi.

Jak obliczyć potrzebną ilość płytek

Po ustaleniu, jakie płytki chcemy zastosować, należy obliczyć, ile ich potrzeba. Punktem wyjściowym jest obliczenie, jaka powierzchnia (ile m2) ma zostać pokryta płytkami. Do wyliczenia liczby metrów potrzebnych płytek dodatkowo należy wziąć pod uwagę następujące czynniki:
- metodę układania - bezspoinowo, spoinowo - szerokość i sposób układania spoin,
- straty, które mogą powstać przy okazji nawiercania otworów lub przycinania płytek,
- fakt, że pewna liczba płytek może być wadliwa (nawet w I gatunku),
- pozostawienie pewnej ilości płytek na zapas (potrzebne przy ewentualnych naprawach). Płytki zakupione później i pochodzące z innej partii mogą się bowiem różnić tonacją.
- doświadczenie wskazuje, że średnio należy zakupić około 10% więcej płytek, niż wynikałoby to z wielkości powierzchni do wyłożenia.

Jak odpowiednio dobrać klej?

Każdy kto remontował choć raz swoje mieszkanie, wie ile problemu może przysporzyć wybór odpowiedniego spoiwa.Kupując klej do płytek ceramicznych musimy wziąć pod uwagę wszystkie czynniki, które mają realny wpływ na wybór określonego rodzaju zaprawy. Nie zaszkodzi również poznać tajemnicze – na pierwszy rzut oka – oznaczenia, które znajdziemy na opakowaniu każdego produktu. Ich rozszyfrowanie pozwoli nam wybrać odpowiedni produkt.

Czytaj więcej...

Ceramika Paradyż na Łódź Design Festival-Podsumowanie

Tegoroczne hasło przewodnie 5. edycji festiwalu - „Zmiana” - miało podkreślać zmiany zachodzące w otaczającym nas świecie, a zatem i w myśleniu o projektowaniu. Wizja Ceramiki Paradyż, dla której ważne jest piękno, funkcjonalność i wysoka jakość wykonania, doskonale wpisuje się w ten motyw – firma wciąż się zmienia, ewoluuje wraz z rosnącymi potrzebami swoich konsumentów. Mówiąc o zmianie stawia wciąż odważne kroki na drodze najlepszego wzornictwa i designu.

 

Czytaj więcej...

5 edycja Łódź Design Festival za nami!!

lodz design festival

5 edycja Łódź Design Festival za nami. Podczas oficjalnego otwarcia, które odbyło się 20 października został rozstrzygnięty konkurs "make me!", w którym główną nagrodę ufundował Mecenas Główny-Ceramika Paradyż. W tym dniu został zainaugurowany konkurs na projekt płytki ceramicznej "Piękna płytka 2". W sobotę 22 października odbyły się warsztaty projektowe dla dzieci "Paradyżowa Kraina" zorganizowane przez Ceramikę Paradyż.

Czytaj więcej...

Perły Ceramiki III Edycja

25.10.2011 r. w siedzibie redakcji kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” komisja w składzie: Przewodniczący – Magdalena Kaliszuk-Barańska, Itta Karpowicz-Starek, Jerzy Uścinowicz, Krystyna Wiśniewska, Danuta Kostrzewska-Matynia przyznała nominacje III edycji konkursu „Perły Ceramiki UE 2011”

Czytaj więcej...

Czy Rovese zamiast Cersanitu ?

24 października br. NWZ Cersanitu  ma zadecydować o zmianie nazwy  spółki na Rovese . Zmianę zaproponował Michał Sołowow, który ma 48,1 %. akcji Cersanitu.Zarząd Cersanit, w związku z wnioskiem akcjonariusza, . Michała Sołowowa, ogłosił „zmianę w porządku obrad NWZ zwołanego na  24 października 2011 r. polegającą na uzupełnieniu porządku obrad o punkt dotyczący podjęcia uchwały w sprawie zmiany statutu polegającej na zmianie firmy spółki. (…) Zapis statutu o treści: Firma Spółki brzmi: 'Cersanit' Spółka Akcyjna zostanie zastąpiony zapisem: Firma Spółki brzmi: ‘Rovese' Spółka Akcyjna" – czytamy w komunikacie.

 

Ceramika Paradyż na Cersaie 2011

Ceramika Paradyż od 2001 r. prezentuje swoją ofertę na odbywających się co roku w Bolonii targach Cersaie, najbardziej prestiżowej imprezie branży płytek ceramicznych i artykułów wyposażenia łazienek. Jest to przegląd najnowszych rozwiązań dotyczących technologii, materiałów i wzornictwa, który wskazuje jednocześnie, co będzie modne w nadchodzącym roku. Weryfikuje też czy nowości przygotowane przez fabryki są zgodne z oczekiwaniami rynku. Podczas  targów Cersaie 2011, które odbyły się w dniach 20-24 września  br.  swoje wyroby prezentowało ponad 700 producentów pytek ceramicznych. Oczywiście nie zabrakło wśród nich Grupy Paradyż z bardzo ciekawie zaaranżowanym stoiskiem targowym /120 m2/.  Postawiono na promocję na arenie międzynarodowej polskiej kultury i tradycji w formie ciekawych elementów rodzimego folkloru. Zwiedzających do obejrzenia stoiska firmy zachęcały nowe aranżacje i produkty inspirowane polską sztuką ludową – a więc wycinanki, pasiaki, hafty, koronki, nasycone niezwykle energetyzującymi barwami. Każdego roku bardzo starannie przygotowujemy się do targów w Bolonii. Największy nacisk kładziemy na ciekawą prezentację szerokiej oferty nowych wzorów, wyprodukowanych przy wykorzystaniu pełnych możliwości technologicznych naszych zakładów produkcyjnych. Innowacyjność w zakresie wzornictwa i nowych sposobów wytwarzania to niewątpliwie nasza przewaga konkurencyjna. Potwierdzają to nasi klienci, którzy odwiedzają nas na CERSAIE i pozytywnie oceniają nasze propozycje produktowe – mówi Paweł Łuczka, Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż.


Na Cersaie 2011 Grupa Paradyż zaprezentowała w sumie ponad 40 kolekcji, wśród których znalazło się 20 nowości, a wzornictwo było godne najlepszych światowych producentów płytek. Tak duża prezentacja wzorów w dobie kryzysu jest rzadkością – również w porównaniu do prezentacji targowych na innych stoiskach. Pokazano to, co nowego jest już w produkcji, a także kolekcje które pojawią się na  rynku do końca br. Ta ostatnia wymieniona grupa stanowiła 25% oferty zaprezentowanej na targach w Bolonii przez Grupę Paradyż .

Ciekawym rozwiązaniem okazała się kolekcja WOW utrzymana w charakterze folku – typowo wizerunkowy produkt, który był motywem przewodnim stoiska targowego Grupy Paradyż.


Zaproponowano bardzo ciekawe nowe kolekcje marki My Way Paradyż Group inspirowane naturalnym kamieniem oraz drewnem – doskonale wpisujące się w aktualne trendy wzornicze. Dekoracje w większości wykonano z zastosowaniem najnowszej światowej technologii – druku cyfrowego. W ramach propozycji odwzorowujących drewno pokazano trzy nowe wzory desek: Legno Fossile by My Way, Legno Olivo (Bianco i Naturale) by My Way oraz Legno Rusticale by My Way.  Piękne były też rektyfikowane  płytki  doskonale imitujące naturalne kamienie, m. in. kolekcja Calacatta by My Way, Santa Catarina by My Way oraz Crema Marfil by My Way doskonale odwzorowujące marmury, a także Travertino Silver by My Way nawiązujący do ręcznie  polerowanego trawertynu. Płytki z tych kolekcji dostępne są w czterech formatach: 29,8x59,8 cm; 44,8x44,8 cm; 44,8x89,8 cm  i 59,8x59,8 cm.  Ogromne zainteresowanie zwiedzających  wzbudzała kolekcja  płytek ściennych Armonies w formacie 32,5x97,7 cm z reliefem z motywem roślinnym. Bardzo ciekawy   efekt 3D uzyskano wykorzystując oprócz tłoczenia  także druk cyfrowy.
Nowe produkty premium firmy - marka My Way Paradyż Group – umożliwiają dopasowanie kolekcji do każdego stylu domu czy mieszkania. Skierowane są do odbiorców, którzy mają bardzo wysokie wymagania dotyczące wzornictwa płytek ceramicznych. Prezentowane nowości to płytki ceramiczne, gres i mozaiki nawiązujące do włoskich marmurów, odwzorowujące wyrazisty rysunek słojów orzecha, sosny, egzotycznego hebanu czy drzewa oliwnego.

 


 

W tym roku, po raz pierwszy w Bolonii Grupa Paradyż zaprezentowała pocieniane wielkoformatowe  /30x 100 cm/  ścienne płytki ceramiczne  o grubości 7 mm zamiast tradycyjnych 11 cm, m. in. kolekcje Mistere/Mistero, Velatia/Velatio i Armonies. Tego typu produkty mają już w  ofercie prawie wszyscy liczący się na świecie  producenci płytek ceramicznych, a z polskich fabryk Grupa Paradyż wyprodukowała je jako pierwsza. Wytwarzane są wg nowatorskiej technologii i przy zmniejszeniu swojej masy oraz grubości zachowują   parametry tradycyjnych płytek. Kolekcje te to także efekt postawienia na ekologię. Do ich produkcji zużywa się mniej energii i surowców; są też materiałem łatwiejszym w transporcie i magazynowaniu. Nie bez znaczenia jest również fakt, że łatwiej jest układać . To istotna informacja np. dla glazurników.
 
Zainteresowanie prezentowanymi przez Grupę Paradyż  na Cersaie 2011 kolekcjami  było ogromne. Na stoisku można było spotkać dystrybutorów, architektów i projektantów wnętrz m. in z Polski, Włoch, krajów byłego Związku Radzieckiego, Niemiec, Austrii, Francji.  I jak podkreślał Łukasz Kardas, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż podczas tegorocznych targów w Bolonii nawiązano wiele ciekawych kontaktów.

 

Ceramika Paradyż ma nowego Rzecznika Prasowego

Od  października br.  Iwona Filipczak, dotychczasowy Kierownik Działu Kreacji i Ekspozycji w pionie marketingu Ceramiki Paradyż, obejmuje nowe stanowisko – menadżera ds. komunikacji oraz Rzecznika Prasowego Ceramiki Paradyż.

Do obowiązków menadżera ds. komunikacji i Rzecznika Prasowego należy m.in. kształtowanie wewnętrznej polityki komunikacyjnej Spółek Grupy Paradyż – tworzenie i nadzorowanie wewnętrznych procedur komunikacyjnych, rozwój intranetu, wdrażanie rozwiązań usprawniających komunikację wewnętrzną, projektowanie i wdrażanie rozwiązań z zakresu komunikacji wewnętrznej budujących dobre relacje pomiędzy poszczególnymi pionami i komórkami organizacyjnymi w strukturze Spółek Grupy Paradyż, opracowywanie konkursów i innych działań zwiększających zaangażowanie pracowników oraz kształtowanie właściwego wizerunku Spółek Grupy Paradyż poprzez tworzenie i wdrażanie strategii Public Relations Spółek Grupy Paradyż. Ponadto koordynuje obowiązki związane z kształtowaniem właściwego wizerunku firmy poprzez przygotowywanie i realizację projektów z zakresu programu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz projektów sponsoringowych. Dodatkowo nadzoruje kształtowanie strategii komunikacji dla marek w portfolio Grupy Paradyż, w tym współudział w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych oraz działań z zakresu Social Media.
Iwona Filipczak z Grupą Paradyż związana jest od 9 lat. Od początku pracowała w dziale marketingu,  ostatnio jako Kierownik Działu Kreacji i Ekspozycji w pionie marketingu. Do jej obowiązków należało m.in.: realizowanie strategii marketingowych, koordynacja działań wspomagających sprzedaż, projektowanie i modyfikowanie elementów wizualnych, reklam oraz ogłoszeń. Na tym stanowisku od 1 października zastąpi ją p.o. Magdalena Węgrzynowska.
Jest absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego /  kierunek - Filologia Polska, specjalizacja – edytorstwo/ . Obecnie uczęszcza na Podyplomowe Studia Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach  w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. 

  

Iwona Filipczak

SZTUCZNA INTELIGENCJA NA RYNKU BUDOWLANYM

Firma Sopro Polska, czołowy producent chemii budowlanej, jako pierwszy w branży wprowadził na swoją stronę internetową innowacyjny pomysł: "aiboot" - czyli nową odmianę awatara dysponującego sztuczną inteligencją. aiboot posiada rzetelną wiedzę o produkcie, doskonały kontakt z internautą i stanowi alternatywę dla tradycyjnej formy reklamy internetowej oraz klasycznego instruktażu.

Aiboot to program komputerowy, który prowadzi rozmowy z użytkownikiem internetu. Odpowiada na pytania internauty oraz udziela mu informacji ogólnych, technicznych i specjalistycznych. Pokazuje także zdjęcia, wykresy, tabele, grafikę, oraz filmy.aiboot jest skonstruowany jako "wirtualny doradca" w zakresie trzech najbardziej popularnych systemów budowlanych - technologii łazienkowej, tarasowej i balkonowej.

 

Płytki Boudoir: luksus i przepych w dobrym stylu

Boudoir to nowa kolekcja płytek ściennych firmy Villeroy & Boch - marki będącej symbolem doskonałego wzornictwa. Charakteryzuje ją klasyczny design, który z pewnością oprze się przemijającym trendom. Kolekcja Boudoir świadomie i otwarcie emanuje przepychem, zachowując jednocześnie umiar i dobry styl.

  vb

Czytaj więcej...

Nowy system tarasowy firmy Sopro

Firma Sopro Polska wprowadziła w tym roku nowatorski system Sopro AEB plus pozwalający na mocowanie płyt o dużych wymiarach na powierzchni tarasów i balkonów. System ten dostosowany jest również do podłoży krytycznych a szczególnie do mocowania metodą  „płytka na płytkę”.

Głównym elementem systemu jest elastyczna i kompensująca naprężenia mata uszczelniająco-odcinająca Sopro AEB plus, która równocześnie pełni funkcję uszczelniającą i odcinającą i pozwala na wytworzenie wodoszczelnej, redukującej naprężenia i wytrzymałej na obciążenia konstrukcji.
Dodatkową zaletą maty Sopro AEB Plus jest uzyskanie odporności na deszcz tuż po jej ułożeniu.
Te właściwości  pozwalają na bezpieczne układanie okładzin o dużych formatach (> 50 x 50 cm, szczególnie gresów) na normalnych lub krytycznych podłożach. AEB SOPRO

 System AEB do podłoży krytycznych oraz wielkoformatowych płyt

Sukcesy firmy KREISEL Technika Budowlana

Oddanie  w tym roku nowoczesnego zakładu prażenia, dającego możliwość wytwarzania szerokiej gamy produktów gipsowych w Ostrołęce  oraz zdobycie Godła Promocyjnego TERAZ POLSKA w XXI edycji konkursu za maszynowy tynk gipsowy lekki 651L powoduje,że 2011 r. firma KREISEL Technika Budowlana może zaliczyć do szczególnie udanych. KREISEL

Zakład prażenia w Ostrołęce

Czytaj więcej...

Eksperci Rockwool projektują z dziećmi

Firma Rockwool wzięła udział w pierwszej w Polsce akcji projektowania przedszkola z udziałem dzieci. Projekt ten jest realizowany przez Fundację Młodej Kultury Hopsiup oraz Urząd Dzielnicy Żoliborz, pod patronatem Ambasady Danii i Duńskiego Instytutu Kultury. Celem inicjatywy jest zaprojektowanie budynku, który będzie odpowiadał potrzebom jego głównych użytkowników – przedszkolaków i ich wychowawców. Duży nacisk położono również na energooszczędność przedszkola oraz jego przyjazność dla środowiska.

Czytaj więcej...

Uroczyste otwarcie fabryki VALDI CERAMICA w Stąporkowie

13 maja 2011 r. w  Stąporkowie,  na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Starachowice, odbyło się uroczyste otwarcie  fabryki  VALDI CERAMICA, jednego z  najnowocześniejszych w Europie zakładów produkcji ściennych i podłogowych płytek ceramicznych. Wśród honorowych gości obecny był Mieczysław Kasprzak, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki.

 Waldemar Dzionek

Czytaj więcej...

Otwarcie salonu Cortina w Lublinie

CORTINA

13 maja w Lublinie odbyło się czwarte w tym roku otwarcie salonu łazienek Cortina zaprojektowanego zgodnie koncepcją salonu jako miejsca spotkań z architektami. Gościem specjalnym był Mirosław Nizio*. Otwarciu towarzyszyła wyjątkowa oprawa muzyczna i świetlna. Zainteresowanie budziły boksy z najnowszymi kolekcjami płytek ceramicznych czołowych polskich producentów oraz marki własnej Cortina - La Futura.
14 i 15 maja miało miejsce oficjalne otwarcie salonu dla klientów indywidualnych. W tych dniach obowiązywała wyjątkowo korzystna promocja: -25% na cały asortyment. Wielkie otwarcie było poprzedzone kampanią radiową, billboardową oraz reklamą mobilną. Salon w Lublinie jest 8 salonem Cortiny w Polsce.

Czytaj więcej...

Akademia Profesjonalisty Sopro

Sopro

Po sukcesie serii seminariów basenowych organizowanych w ramach Akademii Profesjonalisty Sopro, firma przygotowała  nowy cykl szkoleń pod tytułem  „Profesjonalne systemy okładzinowe na tarasach i balkonach”. Program spotkania kładzie nacisk na właściwości materiałów okładzinowych w zastosowaniach zewnętrznych. Na szkoleniu zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z planowaniem prac okładzinowych w zastosowaniach tarasowo – balkonowych. W części teoretycznej i praktycznej zostaną przedstawione różnego rodzaju systemy konstruowania tarasów i balkonów w oparciu o systemy tradycyjne, drenażowe oraz systemy pozwalające na wielkoformatowych.


Seminaria odbędą się w okresie od 17 maja do 29 czerwca 2011 w 20 miastach położonych w różnych regionach Polski.

Więcej informacji o szkoleniu TUTAJ

Plan spotkania TUTAJ

Formularz zgłoszeniowy TUTAJ

 

 

Grupa Paradyż szturmem podbija rynki Europy

Około 30% przychodów naszej firmy stanowi eksport – informuje Wiceprezes ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż, Łukasz Kardas. Według naszych danych szacunkowych płytki Grupy Paradyż stanowią 10% wartości rynku litewskiego i ok. 7% rynku płytek ceramicznych na Łotwie. Bardzo obiecująco wyglądają także nasze wyniki sprzedaży w Czechach i na Słowacji, gdzie jesteśmy trzecią pod względem sprzedaży wolumenowej firmą –  kontynuuje. Co ciekawe z naszego punktu widzenia rynki eksportowe dają większe pole do popisu niż rynek polski. Produkty pod marką Paradyż z sukcesem konkurują z płytkami włoskimi i hiszpańskimi - nawet na tak wymagających  rynkach, jak niemiecki, czy austriacki.

Euro 2012, czy też polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej, która rozpocznie się  1 lipca br. to wydarzenia, które stwarzają znakomitą okazję do zaprezentowania się Europie  z jak najlepszej strony. Tymczasem rodzime marki i firmy od lat z sukcesem podbijają zagraniczne rynki, kształtując wśród swoich odbiorców jak najlepszą opinię o produktach z Polski. Przykładem tego jest Grupa Paradyż, która od 1999 roku produkuje płytki na eksport, szczyci się listą wiernych odbiorców prawie w 37 krajach na świecie i rokrocznie odnotowuje stabilną tendencją wzrostową w obszarze eksportu.

Czytaj więcej...

Modern Country 2011: świeży i lekki design

Naturalne materiały, delikatne kolory, subtelna stylistyka i niezwykła funkcjonalność: nowa kolekcja łazienkowa MY NATURE firmy Villeroy & Boch to współczesna interpretacja tradycyjnych motywów, pozwalająca na różnorodne i indywidualne aranżacje.

Styl country powraca tej wiosny pod postacią kolekcji MY NATURE – prostej i lekkiej, opartej na fascynujących kontrastach kształtów i purystycznym, naturalnym wzornictwie. Nazwę tej nowej serii firmy Villeroy & Boch można rozumieć dosłownie: mówimy tu bowiem nie tylko o urokliwych, naturalnych motywach, ale także o urządzaniu łazienki w bardzo oryginalny sposób, odpowiadający naszej osobowości.

Starannie dobrane materiały, wyjątkowy design i funkcjonalność produktów z kolekcji MY NATURE sprawiają, że zaspokoi ona potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Wysokiej jakości ceramikę z Mettlach połączono ze słojowanym drewnem kasztanowca. Design łączy harmonijne, organiczne kontury i purystyczną linearność. System wymiennych frontów do szafek i dodatkowe akcesoria pozwalają na dużą kreatywność przy projektowaniu łazienki.

My Nature

 

Metric Art - zlewozmywak staje się rzeźbą

„Mocny charakter” nowego zlewozmywaka ceramicznego firmy Villeroy & Boch podkreślają masywne krawędzie i kanty. Metric Art przekonuje wyrazistym i ekstrawaganckim wzornictwem, budzącym skojarzenia z prawdziwą rzeźbą. Nowoczesny design oparty jest na prostych liniach i zredukowanej formie pozbawionej jakichkolwiek ozdób. Zlewozmywak wygląda więc bardzo efektownie, a jednocześnie sprawia wrażenie niezwykle trwałego i solidnego. Elementem, który najbardziej wyróżnia Metric Art jest imponująca, masywna krawędź, dzięki której zlew od razu rzuca się w oczy i stanowi prawdziwą ozdobę kuchni.

Nowy zlewozmywak jest jednocześnie bardzo funkcjonalny ze względu na obszerne komory i wspomnianą wysoką krawędź, zdecydowanie oddzielającą blat od strefy zmywania.

Metric Art dostępny jest w dwóch wersjach, z których każda posiada pojemną komorę pozwalającą na wygodne zmywanie nawet bardzo dużych naczyń. 

 

metric

Nowy salon Cortiny

24 marca br. nastąpiło uroczyste otwarcie kolejnego salonu łazienek Cortina. Nowy salon mieści się w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 204. Na powierzchni 1000 m2 znajduje się około 30 boksów z aranżacjami płytek ceramicznych , a także strefy armatury i ceramiki sanitarnej.  Wśród obecnych na otwarciu gości zdecydowaną większość stanowili architekci dla których salony Cortina mają być miejscem spotkań z klientami.

Otwarciu towarzyszyła prelekcja Janusza Kaniewskiego – światowej sławy designera i projektanta pt. „Perspektywy Designu made In Poland na tle europejskich trendów. Tworzymy zamiast kopiować”. W warszawskim salonie Cortiny miała także miejsce premiera nowej kolekcji mebli łazienkowych firmy Oristo którą zaprojektował Janusz Kaniewski.

cortina

Antydumpingowe cło na chińskie płytki

UE

Rozporządzenie Komisji Europejskiej UE nr 258/2011 z 16 marca 2011 r. nakłada od 18 marca br. tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz szkliwionych i nie szkliwionych ceramicznych płyt chodnikowych, kafli lub płytek ściennych i nieszkliwionych ceramicznych kostek mozaikowych i podobnych nawet na podłożu, objętych obecnie kodami CN 6907 10 00, 6907 90 20, 6907 90 80, 6908 10 00, 6908 90 11, 6908 90 20, 6908 90 31, 6908 90 51, 6908 90 91, 6908 90 93 i 6908 90 99, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej.

Stawka tymczasowego cła antydumpingowego stosowana do cen netto na granicy Unii, przed ocleniem wymienionych produktów i wytwarzanych przez wymienione przedsiębiorstwa, jest przedstawiona w tabeli.

Stosowanie indywidualnych stawek celnych ustalonych dla wymienionych przedsiębiorstw będzie uwarunkowane przedstawieniem organom celnym państw członkowskich ważnej faktury handlowej zgodnie z wymogami określonymi w załączniku II*. W przypadku nieprzedstawienia takiej faktury obowiązuje cło mające zastosowanie do wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.

 

Czytaj więcej...

Odrobina luksusu w twoim wnętrzu

Baterie GRAFF nadają przestrzeniom szczególnego charakteru i uroku. Z jednej strony potrafią w doskonały sposób nawiązywać do tradycji, z drugiej mogą przyjmować bardzo nowoczesne kształty. Ich obecność w łazience sprawi, że podczas codziennych czynności będziemy mieć wrażenie obcowania z prawdziwymi dziełami sztuki.
 
Nie każdy producent, oprócz tego że jest wytwórcą rzeczy materialnych, ma jeszcze inne cele. To jaką przedstawia ofertę wyraża się w tym kim jest, jaką ma tradycję co jest dla niego ważne. Początki firmy GRAFF sięgają roku 1922. To szmat czasu, ale pozwolił wykształcić umiejętności, których nie posiada żadna fabryka, rzemiosło czy przemysł. GRAFF tworzy nowe trendy, zaspokaja najbardziej wyrafinowane gusta, dyktuje nowoczesne style. Dba przy tym o wartości humanitarne i ekologiczne. Oddaje hołd temu co najcenniejsze na naszej planecie. GRAFF to niepowtarzalny lider w zakresie wzornictwa i nowoczesnych rozwiązań technicznych.

 Luna

Nowa linia klejów do płytek Knauf Bauprodukte - Szczyt jakości w klejeniu płytek

Nowe produkty Knauf Bauprodukte to linia sześciu zapraw klejących do różnych płytek: ceramicznych, gresowych, kamiennych. Nowe kleje zostały stworzone w oparciu o innowacyjne receptury podwyższające jakość i trwałość produktów.

Knauf K1 Standard (C1T)
Uniwersalny klej budowlany i do płytek ceramicznych

Knauf K1 Standard Uniwersalny klej budowlany i do płytek ceramicznych to cienkowarstwowa zaprawa klejąca odporna na mróz i wodę do mocowania ściennych i podłogowych płytek ceramicznych. Wodo- i mrozoodporna, łatwa w użyciu, wydajna, na ściany i podłogi.


Zalety
- łatwy w aplikacji,
- umożliwia klejenie płytek od góry na płyty g-k,
- ekonomiczne zużycie,
- wodo- i mrozoodporny,
- na ściany i podłogi,
- do cienkowarstwowego klejenia bloczków z betonu komórkowego.

Zużycie: przy pacy o wymiarze zębów  4 mm ok. 2,0 kg/m2

Sugerowana cena detaliczna brutto: 25,90 zł worek 25 kg

 

Czytaj więcej...

Cersanit i Opoczno w Dekoradzie

Ponad 600 m2 powierzchni zajmie showroom z ofertą marek Cersanit i Opoczno, który powstanie w Kielcach w Dekoradzie, części nowej Galerii Echo poświęconej wyposażeniu i dekoracji wnętrz. Kielecki Cersanit, producent i dystrybutor ceramiki sanitarnej, płytek ceramicznych, kabin prysznicowych, wanien i brodzików akrylowych, mebli łazienkowych oraz innych artykułów do łazienek wraz z marką płytek ceramicznych Opoczno stworzą w Dekoradzie oryginalny salon, w którym będą prezentowane autorskie kolekcje inspirujące konsumentów szukających nowych rozwiązań designerskich w swoim otoczeniu. Chcemy stworzyć takie miejsce, w którym klient znajdzie gotowe pomysły, ale będzie także mieć okazję do poeksperymentowania i puszczenia wodzy własnej fantazji - mówi Robert Staszak, dyrektor marketingu w Cersanit SA.

 

Czytaj więcej...

INTERBUD - Inspiracje i praktyczne rozwiązania w budownictwie

17 lutego rozpocznie się XVIII edycja Targów Budownictwa INTERBUD w Łodzi.

Dla  indywidualnych inwestorów, stojących przed wyzwaniem budowy domu oraz remontujących swoje mieszkania Targi Interbud są nieocenionym źródłem pomysłów, fachowych informacji, a także gotowych rozwiązań.  Dla przedsiębiorców budowlanych Targi INTERBUD to okazja do nawiązania kontaktów handlowych, zaobserwowania tendencji w sprzedaży materiałów budowlanych oraz udziału w spotkaniach branżowych i konferencjach, które towarzyszą targom. Targi odbywają się pod Honorowym Patronatem: Ministra Infrastruktury, Wojewody Łódzkiego, Prezydent Miasta Łodzi oraz Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa.

 

Czytaj więcej...

Łazienka by Alessi

ORASŚwiatowy design w łazience? Teraz to możliwe. Wśród baterii Oras znajdziemy linię zaprojektowaną przez włoski dom projektowy Alessi – Il Bagno Alessi One. To nowoczesna armatura o minimalistycznych kształtach i zupełnie nowatorskim podejściu do użytkowania.

Oras od lat stawia na dobre wzornictwo. Linię One zaprojektował Stefano Giovannoni – jeden z czołowych projektantów pracowni Alessi. Ten dom projektowy nie bez przyczyny nazywany jest od lat włoską fabryką snów. To właśnie tu powstały najbardziej znane ikony wzornictwa przemysłowego jak choćby słynna wyciskarka do owoców, kształtem przypominająca pająka.

 

Czytaj więcej...