Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 2/2024 
(Kwiecień - Czerwiec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 2/2024, w którym znajdują się m.in. prezentacje kolekcji nominowanych w I etapie konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; artykuły dotyczące polskiego rynku płytek ceramicznych w I kwartale 2024 roku oraz eksportu hiszpańskich płytek ceramicznych w 2023 roku. W tym wydaniu zamieszczamy też wywiad z Alberto Echavarria, sekretarzem generalnym ASCER, a także rozmowę z Ferdynandem Gackim, Prezesem Zarządu Polskiej Unii Ceramicznej na temat Branżowego Centrum Umiejętności w Opocznie. W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie błędów popełnianych podczas układania płytek wielkoformatowych.

 

 

Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych

Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych leżą zarówno po stronie producenta, kupującego jak i wykonawcy, który na zlecenie kupującego dokonuje montażu okładziny.

Gdy zawini producent
Najczęściej reklamowane są wady wizualne i problemy z wymiarami, krzywizną boków lub płaskością powierzchni. Wśród wad wizualnych pojawiają się zarówno istotne różnice w kolorze, jak również ewidentne błędy produkcyjne – plamy na licu płytki oraz wszelkiego rodzaju niedolania i nadlania szkliwa. Tego rodzaju wady są łatwe do stwierdzenia – wystarczą zwykłe oględziny i proces reklamacyjny jest rozstrzygany przez sprzedającego na korzyść kupującego.