Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 2/2024 
(Kwiecień - Czerwiec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 2/2024, w którym znajdują się m.in. prezentacje kolekcji nominowanych w I etapie konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; artykuły dotyczące polskiego rynku płytek ceramicznych w I kwartale 2024 roku oraz eksportu hiszpańskich płytek ceramicznych w 2023 roku. W tym wydaniu zamieszczamy też wywiad z Alberto Echavarria, sekretarzem generalnym ASCER, a także rozmowę z Ferdynandem Gackim, Prezesem Zarządu Polskiej Unii Ceramicznej na temat Branżowego Centrum Umiejętności w Opocznie. W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie błędów popełnianych podczas układania płytek wielkoformatowych.

 

 

Opoczno skupia się na dystrybucji i wzmacnianiu marki

Z Amadeuszem Kowalskim, prezesem zarządu i dyrektorem handlowym spółki Opoczno Trade rozmawia Danuta Kostrzewska-Matynia

Danuta Kostrzewska-Matynia:16 maja br. akcje Opoczna S.A. zostały wycofane z Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, a 23 maja doszło do fuzji Opoczna i Cersanitu (cały majątek Opoczna został przeniesiony do Cersanitu). Na rynku pojawiła się spółka Opoczno Trade. W jakim celu stworzono nowy podmiot i jaki jest zakres jego działania?
Amadeusz Kowalski:
Spółka Opoczno Trade jest podmiotem wchodzącym w skład Grupy Kapitałowej Cersanit. Zgodnie z przyjętą strategią ma skupiać się na dystrybucji i wzmacnianiu marki Opoczno oraz konstruowaniu nowej spójnej oferty produktowej. Chciałbym podkreślić, że marki Opoczno i Cersanit oraz ich systemy dystrybucji i handlu są niezależne. Konkurowanie obu marek leży w interesie całej Grupy Kapitałowej. Dzięki temu wzmocnią się i będą wygrywać na rynku z innymi ofertami.