Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 2/2024 
(Kwiecień - Czerwiec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 2/2024, w którym znajdują się m.in. prezentacje kolekcji nominowanych w I etapie konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; artykuły dotyczące polskiego rynku płytek ceramicznych w I kwartale 2024 roku oraz eksportu hiszpańskich płytek ceramicznych w 2023 roku. W tym wydaniu zamieszczamy też wywiad z Alberto Echavarria, sekretarzem generalnym ASCER, a także rozmowę z Ferdynandem Gackim, Prezesem Zarządu Polskiej Unii Ceramicznej na temat Branżowego Centrum Umiejętności w Opocznie. W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie błędów popełnianych podczas układania płytek wielkoformatowych.

 

 

Gwarancja na płytki ceramiczne

Wielu producentów płytek ceramicznych w Polsce daje na swoje wyroby gwarancję, ale świadomość klientów dotycząca możliwości korzystania z gwarancji jest niewielka. Gwarancja na płytki ceramiczne wydaje się czymś „abstrakcyjnym”. Kupując np. sprzęt elektroniczny – telewizor czy pralkę praktycznie nie ma klienta, który nie zapyta o okres gwarancji jaki oferuje dany producent. Często przy zakupie takiego sprzętu jest to jedno z ważniejszych kryteriów wyboru konkretnej marki. Płytka ceramiczna jest wyrobem budowlanym, a na ten rodzaj wyrobu rzadko udzielano gwarancji. Nie znaczy to jednak, że wyrób taki nie podlega reklamacji (reklamacje rozpatrywane są z tytułu rękojmi i niezgodności towaru z umową).