Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 2/2024 
(Kwiecień - Czerwiec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 2/2024, w którym znajdują się m.in. prezentacje kolekcji nominowanych w I etapie konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; artykuły dotyczące polskiego rynku płytek ceramicznych w I kwartale 2024 roku oraz eksportu hiszpańskich płytek ceramicznych w 2023 roku. W tym wydaniu zamieszczamy też wywiad z Alberto Echavarria, sekretarzem generalnym ASCER, a także rozmowę z Ferdynandem Gackim, Prezesem Zarządu Polskiej Unii Ceramicznej na temat Branżowego Centrum Umiejętności w Opocznie. W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie błędów popełnianych podczas układania płytek wielkoformatowych.

 

 

Nowy Zarząd w Grupie Paradyż

Walne Zgromadzenie Wspólników spółek Ceramika Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o. wybrało 26 czerwca 2012 r. nowy Zarząd Grupy Paradyż. Po upływie kadencji obecnych władz, funkcję Prezesa Zarządu spółek Grupy Paradyż obiął Łukasz Kardas. Wiceprezesem ds. finansów został Paweł Łuczka, a wiceprezesem ds. produkcji – Patryk Tomczyk. Funkcja wiceprezesa ds. handlu, z uprawnieniami do zastępowania Prezesa Zarządu, przypadła Piotrowi Tokarskiemu. Obaj Wspólnicy pozostali na stanowiskach Członków Zarządu.
Nowy Zarząd będzie kontynuował przyjętą w ostatnich latach strategię, której celem jest zdobycie przez Grupę Paradyż pozycji lidera w produkcji płytek ceramicznych na rynku europejskim. Firmie zależy też na utrzymaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży płytek w kraju, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej rentowności spółek. W najbliższym czasie będzie także rozwijana sieć sprzedaży na strategicznych rynkach eksportowych. Planowane są również kolejne inwestycje w nowoczesne technologie i modernizację zakładów produkcyjnych, tak by oferować płytki ceramiczne wysokiej jakości i o atrakcyjnym wzornictwie.
Zarząd nowej kadencji ma konsekwentnie realizować zaplanowane działania w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej oraz polepszenia obsługi klientów. Priorytetem będzie budowanie silnej pozycji firmy oraz innowacyjne prace badawczo-rozwojowe, umożliwiające podejmowanie wyzwań w zmieniającej się gospodarce rynkowej.