Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Numer październik - grudzień 2009

Październik - Grudzień 2009

Najciekawsze artykuły

Opoczno nadaje ton [reklama]

 
 

Pikniki Glazurnicze Polskiego Zrzeszenia Płytkarzy

 

Pierwszy piknik PZP odbył się 23 maja w miejscowości Wilcze k. Wolsztyna. Zebrało się 200 glazurników z województwa wielkopolskiego i lubuskiego. W trakcie imprezy odbyły się pierwsze eliminacje do III Glazurniczych Mistrzostw Polski. Reprezentanci tych dwóch województw od samego rana walczyli o awans do zawodów finałowych. Komisja sędziowska złożona z glazurników oceniała prace konkursowe pod kątem pomysłowości i precyzji wykonania. Poziom był bardzo ...

Czytaj więcej...

 

Nagrody dla Ceramik i Paradyż

 

Ceramika Paradyż zdobyła tytuł Lidera Transformacji za dynamiczny rozwój i sukcesy rynkowe. Został on przyznany firmie przez miesięcznik Forbes, który podsumował rozwój polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 20 lat. Wybór liderów był dwuetapowy. W pierwszym stworzono bazę przedsiębiorstw, których przychody w ostatnich 5 latach wyniosły co najmniej 200 mln zł i nie notowały strat. Firmy najlepsze w poszczególnych branżach zyskały nominacje...

Czytaj więcej...

 

Seminarium basenowe SOPRO Polska w Bydgoszczy

 

6 października br. wnętrza Centrum Konferencyjnego CWKS „Zawisza” w Bydgoszczy gościły uczestników seminarium „Fachowe planowanie i budowanie basenów”, które zostało zorganizowane w ramach Akademii Profesjonalisty. Było to trzecie spotkanie z tego cyklu. Poprzednie odbyły się w Warszawie i Niepołomicach. Pomysłodawcą i organizatorem spotkań jest Sopro Polska, znany i ceniony producent chemii budowlanej, firma która ma bardzo bogate...

Czytaj więcej...

 

"The House of Vill roy & Boch" w salonie Camero Design w Radomiu

 

27 października br. w salonie Camero Design otwarto pierwszy w Radomiu „The House of Villeroy & Boch”. Podczas uroczystości firmę Villeroy & Boch reprezentowali m.in. Alexander von Boch Galhau, Członek Zarządu Villeroy & Boch AG; Edmund Grün, Dyrektor Eksportu V&B Fliesen GmbH, Wojciech Tomasik, Dyrektor Działu Łazienki, Wellness, Płytki Ceramiczne V&B Polska Sp. z o.o. Jest to ósma tego typu ekspozycja w Polsce. „The House of Villeroy & Boch ...

Czytaj więcej...

 

Nowy salon wemy w Łodzi

 

14 listopada br. w CH Agata w Łodzi, otwarto nowy salon WEMA łazienki (powierzchnia ok. 700 m2) oferujący najnowsze kolekcje płytek ceramicznych polskich i zagranicznych producentów, szeroki asortyment ceramiki sanitarnej, wanien, również z hydromasażem, kabin prysznicowych, baterii łazienkowych oraz akcesoriów łazienkowych. W salonie klienci będą mogli bezpłatnie otrzymać, wykonany na miejscu, projekt łazienki. WEMA łazienki świadczy również usługi z zakresu układania...

Czytaj więcej...

 

Dlaczego warto nas czytać? [reklama]

 
 

Eksport hiszpańskich płytek ceramicznych w pierwszym półroczu 2009 r.

 

Hiszpańscy producenci płytek ceramicznych nie mają ostatnio wielu powodów do zadowolenia. Od kilku lat spada wielkość produkcji i eksportu. Zła sytuacja gospodarcza znacznie ograniczyła popyt na płytki na rynku wewnętrznym. W 2008 r. w Hiszpanii wyprodukowano o ok. 100 mln m2 mniej płytek niż w poprzednich latach. Z rynku zniknęło kilka do niedawna znanych marek, a kilka najprawdopodobniej w najbliższym czasie podzieli ich los. W pierwszym półroczu 2009 r. najlepsze wyniki ...

Czytaj więcej...

 

Dystrybutorzy płytek ceramicznych w Polsce

 

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w pierwszym kwartale 2009 r. polska gospodarka rozwijała się w tempie 0,8% (29.05.2009 r.). Obok Grecji i Cypru jesteśmy jedynym europejskim krajem, którego gospodarka w pierwszym kwartale 2009 r. uzyskała dodatni wynik. Jednocześnie analitycy zapowiadają zdecydowanie gorszy drugi i trzeci kwartał, a poprawę w czwartym kwartale br. (www.bankier.pl). Z pewnością w rozwoju gospodarki udział mają także dystrybutorzy płytek ceramicznych...

Czytaj więcej...

 

CEVISAMA [reklama]

 
 

Naszym priorytetem jest obsługa klienta na najwyższym poziomie

 

Krystyna Wiśniewska: DAGMA jest jedną z pierwszych prywatnych firm zajmujących się sprzedażą płytek ceramicznych na polskim rynku. Proszę przybliżyć historię jej powstania i rozwoju.
Sylwia Sikorska: Firma powstała 21 lat temu w Katowicach i rzeczywiście jest jedną z pierwszych spółek z ograniczoną odpowiedzialnością na tym terenie i jednym z pierwszych dystrybutorów płytek ceramicznych. Została założona przez czterech przyjaciół – absolwentów kierunku Handlu ...

Czytaj więcej...

 

Nietypowe dekoracje

 

Producenci płytek ceramicznych oraz dekoracji często sięgają po nietypowe materiały i technologie, aby wyróżnić się wśród konkurencji. Nowatorskie jeszcze 10 lat temu użycie szkła czy metalu, obecnie jest już powszechne, ale w dalszym ciągu rzadko używanym materiałem jest drewno. Wynika to przede wszystkim z braku zaufania klientów, którzy obawiają się jego niewielkiej odporności na wilgoć. Mimo tego niektórzy producenci oferują elementy drewniane, zaimpregnowane...

Czytaj więcej...

 

RIWAL - małe dzieła sztuki

 

Firma RIWAL jest producentem dekorów ceramicznych i szklanych, które powstają w wyniku pasji do tworzenia rzeczy niebanalnych i z zamiłowania do sztuki wystroju wnętrz. Dekoracje ceramiczne formowane są metodą plastyczną dzięki czemu każda stanowi małą formę rzeźbiarską. Do ich szkliwienia używane są przede wszystkim szkliwa efektowe, które podkreślają indywidualność i niepowtarzalność produktów. Szkliwienie wykonywane jest np. przez malowanie różnymi szkliwami...

Czytaj więcej...

 

Układanie i spoinowanie okładzin mozaikowych

 

Okładziny mozaikowe to małe płytki ceramiczne, terakotowe, gresowe, szklane lub marmurowe o wymiarze boku 1,2-7,3 cm. Dostępne są mozaiki wykonane z płytek kwadratowych, prostokątnych, okrągłych, sześciokątnych, kombinowanych (prostokątnych i kwadratowych) a także z połamanych kamieni naturalnych o różnej wielkości i kształcie. Oferowane są w postaci specjalnie przygotowanych arkuszy (nazywanych też matami, modułami, taflami lub klastrami). Na arkuszach, płytki mozaiki połączone są np. ...

Czytaj więcej...

 

Dekoracje szklane coraz bardziej popularne

 

Producenci płytek ceramicznych oferują duży wybór dekoracji jako elementów uzupełniających kolekcje. Są to różnych formatów listwy, inserta, narożniki, cokoły i inne, które uatrakcyjniają kolekcję i pozwalają w interesujący sposób zaprojektować pomieszczenie. W ostatnim czasie zwiększyło się zainteresowanie klientów dekoracjami szklanymi i dlatego producenci, oprócz tradycyjnych dekoracji ceramicznych, oferują tego typu produkty.

Czytaj więcej...

 

Układanie mozaiki z firmą KREISEL

 

Mozaika ceramiczna to niezwykle ciekawy sposób wykończenia łazienki. Płytki takie przykleja się łatwo i szybko, pod warunkiem, że podłoże będzie odpowiednio przygotowane, użyte będą właściwe materiały i zastosowane podstawowe zalecenia wykonawcze. Podłoże musi być równe, ponieważ nierówności mogą być przyczyną wypływania zaprawy klejącej między poszczególnymi kostkami mozaiki. Ze względu na małe wymiary spoiny trudno jest usunąć klej, co wydłuża i komplikuje pracę.

Czytaj więcej...

 

Mozaiki w basenach

 

Prace wykończeniowe z udziałem mozaiki wymagają szczególnej staranności. Wszystkie powierzchnie przygotowane pod przyklejanie mozaiki muszą być wyjątkowo równe bowiem, ze względu na mały rozmiar kostek, klejenie odbywa się przeważnie grzebieniem 4 mm. W strefach wilgotnych i mokrych zawsze stosuje się zaprawę uszczelniającą, którą na załamaniach i falach należy wzmocnić przez wtopienie siatki z włókna szklanego. Minimalna grubość zaprawy uszczelniającej Sopro DSF 523 ...

Czytaj więcej...

 

Fachowiec poleca

 

Płytki ceramiczne, a szczególnie gres są z roku na rok piękniejsze i... twardsze. Spróbujcie wywiercić w nich otwór. Obecnie coraz częściej gres układa się na ścianach, na których wieszane są lustra, oświetlenie, półeczki, wieszaki itp. Płytka z gresu porcelanowego o twardości 5 jest nie do pokonania. Kombinowanie ze szlifierką kątową nie na wiele się zda. To może węgliki spiekane? Również nie. Wiercenie z udarem? Płyta na ścianie lub podłodze pęknie ...

Czytaj więcej...

 

Korozja biologiczna materiałów do spoinowania i uszczelniania płytek ceramicznych

 

Do wypełniania przestrzeni pomiędzy płytkami ceramicznymi stosowane są materiały mineralne modyfikowane żywicami polimerowymi lub uszczelniacze polimerowe. Pomimo tego, że nie są one pożywką dla mikroorganizmów ulegają biodegradacji, czyli zmianie właściwości użytkowych pod wpływem działania czynników biologicznych, takich jak bakterie, grzyby pleśniowe i glony. Występowanie mikroorganizmów zależy przede wszystkim od sprzyjających warunków rozwoju, a więc określonych ...

Czytaj więcej...

 

Mocne strony prenumeraty [reklama]

 
 

Odporność płytek ceramicznych na oddziaływanie związków chemicznych

 

Chemoodporność określa odporność płytek ceramicznych na kontakt z substancjami chemicznymi, zwłaszcza z kwasami, zasadami i roztworami soli. Parametr ten jest istotny w przypadku zastosowania płytek w zakładach przemysłowych, w szczególności przemysłu chemicznego, farmaceutycznego, spożywczego oraz w szpitalach, na basenach oraz wszędzie tam, gdzie występuje kontakt z agresywnymi związkami chemicznymi. Należy podkreślić, że większą chemoodporność od gresu szkliwionego ma gres porcelanowy ...

Czytaj więcej...

 

Promieniotwórczość naturalna płytek ceramicznych

 

Jednym z zasadniczych źródeł promieniowania naturalnego jest promieniowanie, które ogólnie można nazwać ziemskim. Skorupa ziemska zawiera bowiem ogromne ilości pierwiastków promieniotwórczych i produktów ich rozpadu. Podstawowe surowce do produkcji materiałów budowlanych pochodzą ze skał i dlatego gotowe wyroby przejmują część cech tych surowców naturalnych, zarówno fizycznych jak i chemicznych m.in. zawartość pierwiastków ...

Czytaj więcej...

 

Stworzone dla siebie

 

Kolekcja Diamante firmy FAP ma niespotykany format 15 × 56 cm, bajeczny połysk, zachwycającą gamę barw w tonacji beżowej, kremowej i niebieskiej oraz styl – nutka staroświeckiego kafla piecowego połączonego z elegancją dzisiejszego minimalizmu. Zwykle przy projektowaniu łazienek płytki dobierane są zgodnie z gustem i wymaganiami klienta. Czasami jednak zdarza się zupełnie odwrotna sytuacja. Tę wyjątkową płytkę zobaczyłam w jednym z salonów ekspozycyjnych i po prostu zakochałam...

Czytaj więcej...

 

Budynek Sądu Rejonowego w Opocznie

 

Sąd Rejonowy w Opocznie poddano gruntownej modernizacji i rozbudowie w wyniku czego powstał budynek o wysokich walorach estetycznych i użytkowych, który niczym nie odbiega od współczesnego nowoczesnego budownictwa. W inwestycji zastosowano płytki gresowe różnych formatów pochodzące z wielu kolekcji Ceramiki Nowa Gala S.A. Na podłogach korytarzy i holi zastosowano kolekcję szkliwioną Orientale (OR06) głównie w formacie 60 × 60 cm, a w celu urozmaicenia w ...

Czytaj więcej...

 

Centrum Motoryzacyjne w Toruniu

 

W Toruniu długo nie było Centrum Motoryzacyjnego z prawdziwego zdarzenia, aż do momentu kiedy firma Arpol Motor Company postanowiła zaadaptować stare obiekty przemysłowe na salon samochodowy marki Seat i Mitsubishi oraz zaplecze serwisowe. Firma Servitor Prim, jeden z największych w regionie importerów płytek, z pomocą projektantki wnętrz Magdaleny Drożyńskiej miała za zadanie wybrać i dostarczyć płytki do tej realizacji. Głównym celem było pokazanie przestronności ogromnego obiektu...

Czytaj więcej...

 

CERSAIE 2009 Międzynarodowy Salon Ceramiki i Artykułów Wyposażenia Łazienek

 

Targi Cersaie w Bolonii to coroczne spotkanie, na którym nie może zabraknąć nie tylko zwiedzających, ale przede wszystkim profesjonalistów z branży płytek ceramicznych i artykułów wyposażenia łazienek, architektów i projektantów wnętrz, wykonawców i developerów z pięciu kontynentów, którzy przyjeżdżają tu po to, aby zapoznać się z ostatnimi nowościami i tendencjami w rozwiązaniach architektonicznych w mieszkalnictwie na kolejne lata.

Czytaj więcej...

 

Polscy wystawcy na Cersaie 2009

 

W targach Cersaie 2009 uczestniczyły cztery polskie firmy: Grupa Paradyż, Polcolorit S.A., Grupa Ceramika Końskie i szykująca się do debiutu na rynku, Valdi -Ceramika. Obecność polskich producentów płytek ceramicznych w Bolonii nie jest już odbierana jak coś bardzo egzotycznego, a wręcz przeciwnie są oni uważani za bardzo solidnych i ważnych graczy na rynku. Polskie firmy na tle włoskich czy hiszpańskich wypadły bardzo dobrze. Ich kolekcje wzorniczo i jakościowo nie odbiegały od najnowszych...

Czytaj więcej...

 

Agnieszka Rodziewicz Dyrektor Marketingu i PR, Unlimit Sp. z o.o., CERAMSTIC

 

27 lat, absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, specjalizacja Marketing Medialny i PR. Od początku swoją karierę związała z marketingiem i PR-em. Jeszcze na studiach pierwsze szlify zdobywała w agencji produkcyjnej reklam TV, by wkrótce związać się na dłużej z agencją PR-ową typu full service. Jako dyrektor marketingu i PR w firmie Unlimit Sp. z o.o., od stycznia 2008 r. kieruje działem marketingu i kreacji. Odpowiada nie tylko za tworzenie i realizację tradycyjnie ...

Czytaj więcej...

 

Robert Maciej Michalak Dyrektor Marketingu CERSANIT S.A.

 

Ma 41 lat, studiował Socjologię i Ekonomię na Uniwersytecie Łódzkim oraz w Wyższej Szkole Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi. Absolwent MBA Uniwersytetu w Maryland. W biznesie funkcjonuje od studiów. Odpowiadał za kreację oraz tworzenie strategii marketingowych w firmach z branży mody oraz systemów komputerowych. Od 2002 r. rozpoczął karierę w firmie Carlsberg Polska S.A., zaczynając od stanowiska asystenta doszedł do funkcji menadżera marketingu. Poznał wszystkie ...

Czytaj więcej...

 

Dobre adresy

 
 

Zaprenumeruj wiedzę fachową [reklama]

 
 

ALPOL profesionalna chemia budowlana [reklama]