Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych

Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych leżą zarówno po stronie producenta, kupującego jak i wykonawcy, który na zlecenie kupującego dokonuje montażu okładziny.

Gdy zawini producent
Najczęściej reklamowane są wady wizualne i problemy z wymiarami, krzywizną boków lub płaskością powierzchni. Wśród wad wizualnych pojawiają się zarówno istotne różnice w kolorze, jak również ewidentne błędy produkcyjne – plamy na licu płytki oraz wszelkiego rodzaju niedolania i nadlania szkliwa. Tego rodzaju wady są łatwe do stwierdzenia – wystarczą zwykłe oględziny i proces reklamacyjny jest rozstrzygany przez sprzedającego na korzyść kupującego.