Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Cevisama 2011 - światowe spotkanie branży płytek ceramicznych w Walencji

Hiszpanie są, obok Włochów, głównymi twórcami trendów w branży płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek, dlatego, chcąc być na bieżąco z najnowszą modą, należy odwiedzać targi Cevisama, odbywające się co roku w Walencji. Organizowane są z rozmachem w nowoczesnym centrum targowym zapewniającym bardzo dobre warunki wystawcom i zwiedzającym. Dużym atutem tych targów jest też termin – początek roku, kiedy dystrybutorzy płytek ceramicznych przygotowują się do nowego sezonu. W tym roku impreza odbyła się po raz dwudziesty dziewiąty (8-11.02.2011) i zdaniem organizatorów wypadła lepiej niż w 2010 r. Jak podkreślił Pepe Castellano, wiceprezes Stowarzyszenia Hiszpańskich Producentów Płytek Ceramicznych (ASCER) tegoroczne targi umocniły swoją rolę jako bardzo ważnej międzynarodowej imprezy branży płytek ceramicznych. W Cevisamie 2011 udział wzięło 776 wystawców z 36 krajów. w stosunku do 2010 r. o 6% wzrosła liczba wystawców i o 4% liczba zwiedzających, w tym głównie importerów, dystrybutorów płytek oraz projektantów i architektów. Znacznie więcej niż w latach ubiegłych było gości z zagranicy. Na targach dało się zauważyć liczną reprezentację odwiedzających z krajów arabskich oraz z Rosji i krajów azjatyckich. Zainteresowanie imprezą gości z całego świata w dużej mierze jest efektem dobrze przeprowadzonej kampanii informacyjno-promocyjnej przez ASCER oraz ICEX (Hiszpański Instytut Handlu Zagranicznego). Choć tegoroczne targi były bardziej udane niż w 2010 r., to do czasów sprzed kryzysu jeszcze wiele brakuje.