Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Eksport hiszpańskich płytek ceramicznych w 2010 roku

W 2010 r. hiszpańscy producenci wyeksportowali do 178 krajów 247,6 mln m2 płytek za kwotę 1 746,8 mln EUR. W porównaniu z 2009 r. jest to wartościowy wzrost o 4,4% (ilościowo o 5,1%). Głównym odbiorcą hiszpańskich płytek jest nadal Europa (wartościowo 57,2% eksportu). Hiszpanie całkiem nieźle radzą sobie też na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Największym rynkiem eksportowym dla hiszpańskich producentów była znów Francja (25,2 mln m2 za kwotę 215,1 mln EUR, wartościowy spadek o 2%). Na drugim miejscu znalazła się Rosja (105,5 mln EUR), a na trzecim miejscu Arabia Saudyjska (100,4 mln EUR). Pierwszą dziesiątkę zamyka Algieria (46,4 mln EUR). Grecja, dotknięta kryzysem, zakupiła w 2010 r. o 19,3% wartościowo i 18,1% ilościowo mniej płytek. Portugalia odpowiednio o 9,1% mniej wartościowo i 7,6% ilościowo i mimo wszystko znalazła się w pierwszej dziesiątce największych importerów.