Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Cevisama 2013. Najważniejsza impreza branży płytek ceramicznych na świecie

Cevisama to najważniejsze wydarzenie dla całej branży ceramicznej. Od ponad 30 lat na targach spotykają się producenci i dystrybutorzy płytek ceramicznych oraz surowców wykorzystywanych do ich produkcji, kamienia naturalnego, wyposażenia łazienek, cegieł i dachówek ceramicznych.

Odbywające się od ponad 30 lat w Walencji targi Cevisama uznawane są przez profesjonalistów z branży ceramicznej za jedną z najważniejszych imprez na świecie. Na targach spotykają się producenci i dystrybutorzy płytek ceramicznych oraz surowców wykorzystywanych do ich produkcji, kamienia naturalnego, wyposażenia łazienek, cegieł i dachówek ceramicznych oraz materiałów i narzędzi z prawie 150 krajów.
O skali Cevisamy świadczą liczby. W ubiegłym roku targi odwiedziło 71 540 kupców i zwiedzających, z czego aż 12 880 to cudzoziemcy. Wśród 780 wystawców 545 firm było z Hiszpanii, a 235 z zagranicy.

Głównym celem organizatorów Cevisamy 2013 jest promowanie hiszpańskiego przemysłu na arenie międzynarodowej, szczególnie na rynkach wschodzących, takich jak: Europa Wschodnia, Rosja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Katar, Kuwejt, Izrael, Liban, Turcja, Iran, Indie, Japonia, Maroko, Algieria, Tunezja, Nigeria oraz Brazylia, Chile, Kolumbia, Panama i Wenezuela. Kraje te zostały wskazane jako obiecujące przez Hiszpański Instytut Handlu Zagranicznego (ICEX), Instytut Eksportu w Walencji (IVEX) oraz zrzeszenia przedsiębiorców uczestniczących w targach. Według Carmen Alvarez, dyrektor targów „mamy obecnie najlepszą okazję do tego, aby zyskać uznanie ze strony zagranicznych firm kupujących. Pomimo kiepskiej koniunktury, z roku na rok rośnie jakość oraz ilość zagranicznych kupców na targach. Obecnie pracujemy nad promocją Cevisamy, aby stały się one znaczącym motorem dla biznesu, mostem między popytem i podażą”.

Wszyscy razem Cevisama!

Targi Cevisama 2013 odbędą się w dniach 5-8 luty 2013 r. w Walencji. Imprezie towarzyszyć będzie hasło „all together Cevisma” (po hiszpańsku „todos juntos Cevisama”, po polsku „wszyscy razem Cevisama”). Wystawcy dostaną do dyspozycji osiem nowych pawilonów (ponad 120 tys. m2) na terenie Feria Valencia. Aby ułatwić zwiedzanie organizatorzy postanowili pogrupować wystawców. Dla przykładu w halach 1, 2 i 4 poziomy 2 i 3 przeznaczone będą dla dostawców płytek ceramicznych, kamienia naturalnego i elementów wyposażenia łazienek. W pawilonie 3 na poziomie 2 znajdą się dachówki i cegły ceramiczne, zaś na poziomie 3 – szkliwa ceramiczne, angoby, emalie, fryty i koloranty.